Permalänk
Medlem

Såga hål för en radiator.

Tjena, ska köpa en Black Ice Extreme singel radiator om ett par veckor men jag ska skära hål redan nu..

Så ser den ut och här är en länk till den..
Jag ska skära ut ett hål för den men eftersom att jag inte vet hur stort jag ska göra hålet så ni som har en BIX kanske kan svara på det..
Ska jag bara skära ut en cirkel för en 120mm fläkt? Jag funderade på att göra ett fyrkantigt hål med ingående hörn för att fästa radiatorn o fläkten..

Så vad tror ni blir bäst? Ett runt hål eller ett fyrkantigt..

Hittade ingen bra bild på det fyrkantiga hålet men ni kan kanske föreställa er det?

/Jonas

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Inaktiv

någon här på forumet har garanterat den radiatorn... be att få måtten av den.

Permalänk
Medlem

Måtten har jag redan, det är dom här måtten jag vill ha..

Det är så hålet ska se ut, är det ngn som kan ta lite mått på sin BIX/BIP?
Det skulle vara jättesnällt

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna skaffa en radgrill från AC Ryan (http://www.acryan.com/_radgrillz/ACR-RG35241.shtml , finns även annan design) och sätta utanför? Då är det bäst med ett sånt där hål som du visar på bilden. Om du inte hittar ett så kan du förmodligen maila AC Ryan och kolla om de kan hjälpa dig.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Snyggt galler men radiatorn får precis plats.. Inte en mm över.. Därför skulle jag vilja att ngn mätte sin radiatorn åt mig
Större chans kanske när folk kommer hem från sina jobb..
Dumpa gärna en kommentar när ni röstar..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!