Apple Expo Live rapportering

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Klart jag kan, jag ska bara få med mig mediaföretagen.

Så du tror inte att begränsningen kommer från filmbolagen då? Men lycka till och pådyvla Disney dina krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Så du tror inte att begränsningen kommer från filmbolagen då? Men lycka till och pådyvla Disney dina krav.

Eftersom Steve jobs äger en betydande del av disney så har han nog en hel del att säga till om på det företaget.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Klart jag kan, jag ska bara få med mig mediaföretagen.

PANG, är gick du bet på det

allvarligt så verkar det ju som om musik o film industrin är de mest konservativa, som verkligen inte vill ändra på sig när det kommer ny teknik. men så har det väll alltid varit, var precis samma skit som nu när man började kunna spela in kassettband hemma

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Eftersom Steve jobs äger en betydande del av disney så har han nog en hel del att säga till om på det företaget.

Mycket möjligt, men knappast om prissättning etc. Och äger han verkligen en del av Disney? En *betydande* del alltså? Tror hursomhelst inte att du riktigt har fullständig koll här, Steve kan inte bara säga, nu säljer ni 1080hp filmer till vrakpriser, annars jädrar, oavsett om han äger en, som du säger, betydande del.

Permalänk
Medlem

Var inte så mycket nytt som man hade hoppats och att filmerna inte ens är DVD-kvalitet är ganska tråkigt. Positivt är priset på iPod som kanske också kan sänka prisbilden på konkurrerande produkter. iTV kändes mer som en onödig pryl och det var inte så mycket nytänkande direkt.

Att det skulle bli en uppgradering av Macbook är väl ändå önsketänkande, den säljer som smör och har inte varit ute på marknaden så länge. Varför förändra en produkt som ännu inte har nått sin topp försäljningsmässigt?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Geez vad en del är kinkiga
Var väl rätt väntat att macbook inte skulle få Core 2 Duo såpass tidigt.

Hur som helst så är jag nöjd över detta Expo.
Och har nu beställt en Ipod Nano 8 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Mycket möjligt, men knappast om prissättning etc. Och äger han verkligen en del av Disney? En *betydande* del alltså? Tror hursomhelst inte att du riktigt har fullständig koll här, Steve kan inte bara säga, nu säljer ni 1080hp filmer till vrakpriser, annars jädrar, oavsett om han äger en, som du säger, betydande del.

Jag har för mig det är 7-8% han äger, största enskilda ägaren eller nått sånt.

Kvaliteten verkar ju helt ok, såg i amerikanska butiken att Flightplan låg på 1GB, enligt imdb är den 98 minuter. Tack vare h264 ser det nog riktigt bra ut. Visst hade det vart roligt med 5.1-ljud och 720p men filerna blir nog för stora då, det får ju inte ta alltför lång tid att ladda hem dom. Att iTV har hdmi och komponent borde ju betyda att dom har någon form av HD på gång iaf.

Permalänk
Medlem

Tyckte att det var rätt ok. iTunes vart sjukt mycket mer intressant efter uppdateringen, och iPod-uppgraderingarna var ju riktigt trevliga. Det bästa var nog dock ändå iTV. Med ett pris på 299$ kostar den som en Squeezebox, fast med en massa mer funktioner. Om de inte schablar bort det så kan det nog bli en rejäl framgång.
Men visst, C2D across the board, 720P i filmaffären etc hade också vart kul.

Permalänk
Medlem

jobs äger 7-8% eller nått, för att han ska kunna bestämma nått utan att ha nån annan med sig så måste han ha 51% eller vad det är för att få räkna det som giltigt. så han har knappast majoritet att själv genomföra nått. han fick för övrigt aktieposterna som betalt för Pixar om ja inte minns fel

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kvaliteten verkar ju helt ok, såg i amerikanska butiken att Flightplan låg på 1GB, enligt imdb är den 98 minuter. Tack vare h264 ser det nog riktigt bra ut. Visst hade det vart roligt med 5.1-ljud och 720p men filerna blir nog för stora då, det får ju inte ta alltför lång tid att ladda hem dom.

Sa inte hans Steveighet något om runt en halvtimma att ladda hem med 5mbps lina?
Inte för huvudräkning är min starkaste sida men det blir väl precis strax under 1GB
Så sopig kvalite iom H264 borde det inte bli... ...H264 har ju runt halva datamängden jämfört med MPEG2 (DVD) vid samma upplösning...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!