Permalänk

Antec Neopower HE 430?!?!

Hej!

Jag har nyss satt ihop min polares dator, den ser ut som följande:

Core 2 Duo E6600

ASUS P5W DH Deluxe

ASUS 7900 GTX

2* 1GB DRR2-533

2*320 GB SATAII

Antec P150 +Antec Neopower HE 430 W

Nu är det såhär:

När jag ska spela ett fint spel som t.ex Half Life2, Call of Duty2 så startar datorn om sig själv, man kommer en bit in i spelet men sedan säger det bara *poff* och så försvinner bilden på skärmen och datorn startas om....

Jag vill verkligen ha klart för mig vad som är felet här så polaren inte spenderar 1200 kr på ett nytt nätagg :/

Så vad tror ni kan vara felet här? ingenting är överklockat och så, det är senaste drivisar på graffet osv.

Snabb hjälp är jag tacksam för!

//Henry

EDIT: 3D Mark 05 fungerar tydligen perfekt, fick över 10000 poäng.... Kan det ha något med att det är dual-core att göra? ska man stänga av en kärna? hur påverkar det min prestanda isf?

EDIT2:

Kan det ha något att göra med att jag bytt kylare? den får kontakt, det är jag väldigt säker på, men är en VF-900 Cu verkligen bättre än den stora klumpen som medföljer ett 7900GTX?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

Antec neopower har ett känt kompatibilitets problem med ASUS moderkort.

Exakt hur det yttrar sig vet ej. Googla det?

Permalänk

Du kan ju kolla vad dom olika temperaturerna står på när du pressar datorn, spela lite, tabba dig ut i win och kolla tempen direkt. Så var det med mitt 6800GT när jag spelade F.E.A.R, det var rättklockat och gick hur bra som helst i win och CS, men när graffet fick jobba mycket så blev det för varmt och datorn startade om. Nu vet jag iten vad 7900GTX ska ligga på, men mitt gick up i typ 72 grader när jag körde F.E.A.R, det var ju för mycket.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

72 grader är väl inget för ett graffe. Vid 115 grader börjar de nyare Nvidia-korten att trottla. 72 grader skulle inte vara bra som idle men som load är det en bra temp.

Permalänk
Medlem

Kolla på ditt nätagg vad det är för revision (Finns A1 till A4).
A4 är senaste och den bör inte ha några problem med ASUS moderkort. Tidigare A1-A2 har haft problem, det är välkänt vid det här laget.

Antingen startar datorn inte alls för folk, eller så stängs den av inom några minuter.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Kolla på ditt nätagg vad det är för revision (Finns A1 till A4).
A4 är senaste och den bör inte ha några problem med ASUS moderkort. Tidigare A1-A2 har haft problem, det är välkänt vid det här laget.

Antingen startar datorn inte alls för folk, eller så stängs den av inom några minuter.

Hmm, hur kollar man vilken revision nätagget är då?

Med den här datorn är det endast så att den stängs av vid spelande. När jag skulle överföra lite filer till den här om dagen så lät jag den stå på över 48 timmar, inga problem.

EDIT: Jag har ett A8V-deluxe och likadan låda från exakt samma affär som min polare köpte den från.

EDIT2: Nu har jag kommit fram till ytterligare en sak. När jag testade 3d mark 05 i 1280*1024 med lite anistrophic så la den plötsligt av i andra testet, ni vet det där med den flygande gröna eldflugan. Drar datorn mer ström om man höjer inställningarna?

En annan sak var också att jag sänkte inställningarna på HL2, nu flyter spelet

Något annat som verkligen var mysko var att HL2 hade sämre inställningar som default än min dator (sign). Borde inte den här datorn som jag precis byggt ha "lite" bättre inställningar? Den var inte ens ställd på anistrophic

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |