Permalänk

Kabeldragningar!

Tja! Japp, nu är det dags och fota eran kabeldragning och lägga upp i den här tråden!

*Berätta gärna vilket chassi ni har
*Berätta även gärna vad ni har sleevat/moddat med.
*Berätta tankar och ideen,förklara dragningen helt enkelt

Ovanstående är inget krav men blir en bättre tråd på det sättet en bara en massa bilder och sedan massa efterfrågor....

Kort o gott, ta en bild och posta här. Själv kommer min lite senare eftersom det ser ut som ett helvete nu.... Mycket nöje!

Permalänk
Avstängd

VÄNTA! jag ska göra en kabel dragning vänta någon timma så kommer jag tillbaka

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk

Chattdator:

Man ser ändå inte insidan när datorn är upp and running, så wth
Speldator:

Sneak peak, (inte klar)
Arbetsmaskin: kommer snart

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk

japp här är mitt Lian-Li chassi..
Jag har inte lagt ner så mycket tid på kabeldragningen..

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Använd image shack samt resize .. men du måste först bestämma storleken ..
jag lääger snart upp bild jag med :).

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

används denna länken ist.
http://img441.imageshack.us/img441/1864/imag1099at7.jpg
då det är länken till själva bilden

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

mkt snygg dragning subaru_impreza! Du har sleevat på va?
Ska köpa UV sleeving innan DH o stolstera, hela skiten kommer vara blått förutom det svarta tsunami chassi...får väll lägga upp en projektlogg på "the blue dream" senare

Permalänk
Medlem

Här är kabeldragning från några av dom datorerna som jag byggt,

Chieftech Mesh / Bigtower

Cooler Master Stacker

Aspire QPack Micro-ATX

Raidmax Gaming Case Sagitta

Min privata dator, benchstation
moderkortsplattan är tagen från ett skrotat projekt med ett Cooler Master Stacker.

Sedan så måste jag ge beröm åt dom tidigare som lagt upp bilder i tråden, riktigt snygga och rena inanmäten på chassina.
Snyggt

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk

Vad är det för chassi du har kört med i bilderna jonbass ?

*EDIT*
Funderar f*n på att skaffa vattenkylning med separat radiator/pump-låda....
Fördel: mycket snyggare innuti
Nackdel: tar mycket mer plats och krångligare att ta med på LAN, även om jag har plats med en höjd på 20 cm till och att man inte drar på fasligt många LAN

Permalänk

cm stacker är iaf den bilden med blå kablar och moderkorts plåten till cm stacker med kompressorkylningen påmonterad

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Inget spec.. gjorde så gott ja kunde utan att dö i värmen.
Har ändrat lite sen bilden togs så lite är anorlunda.
Chassit får ni gissa vad det är..

Edit: Kom på att de ser inte alls ut så längre.. kan ta en ny bild sen.

Update:

Så ser de ut nu.. inte så värst fint ändå.. men de e ett svårt chassi att dra kablar i kan ja säga..

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk

Loop: döööh, undra vilket chassi^^ (antec p180)
Angående dragningen, njaeee...förlåter dig lite för att du kör med luft, men du borde kunna göra bätre en så..

Permalänk
Medlem

jag tror att många gör fel när dom gör kabeldragningen.. liksom.. många försöker nog bara gömma undan kablarna.. det bästa är att ta ut ALLT och dra allt för sig.. och tänka igenom det.. så brukar det bli bra

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

min ser ut som satan, kanske fotar sen, kan inte stänga sidan för alla kablar, vissa har jag lagt ut så dom ligger över lådan....

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

jag har det snyggt draget innom burken framför moderkortet men orkar inte pilla bort chassi sidan ;P för göra det sen när jag byter chassi mot mitt projekt
Kordiplors

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

mied0: japp, så var det för mig
första dragningen:precis köpt nya datorn, drog in allting och tänkte inte på hur det skulle se ut, katastrof
andra dragningen: som du sa så gömde jag undan allt överflöd, blev lite bättre men fortf inge snygg
tredje dragningen: mycket bättre, sladdar dragna ordentligt och buntade i hörn, men blev chaos igen pga ny fläkt, istoppat ljudkort och 2 ccl rör

Permalänk
Medlem

Kan nån låna mig en häcksax eller några katt strypare.

xion 2 chassi.

[UPDATE ;D]

Efter!!!

kolla vad snyggt det var med lite tejp!

Permalänk
Medlem

ojoj..

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

hmm.. vågar inte lägga upp nå bilder än.. får bli lite när vattenkylningen är helt komplett .. ;P

Visa signatur

<3

Permalänk

alltså, lägg gärna upp bilder även om det ser bajsigt ut om ni vågar (se på RobbaZ xD ) roligt hur man tar sig tid, eftersom det ser både bättre och du får en bättre temp. med en snygg kabeldragning

vad hände med q_m_p föresten? Det kanske blev lite för mycket kablar ^^

Permalänk
Medlem

tänkte likadant förut ^^

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Hänger ut mig själv för förnedring då. Som ni ser har jag inte ens försökt

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk

Kan inte någon komma med en riktigt stilig dragning (no offence guyz)
Fan, såg en asgrym i det forna galleriet en gång.....VART ÄR VÅRAT GALLERI P_P

Permalänk
Medlem

ni vill inte se mitt råttbo

Permalänk

dock stämmer inte bilden till 100 .. idekablen till höger är borttagen och startknapparna som hänger till höger sitter ju i fronten så det syns inte pillade bort chassi sidan en gång när datorn var igång så det blev som det blev..

dock gnäll inte att det är dammigt håller ändå på att innom en snarframtid flytta över grejorna till ( sign ) ser även på bilden att prollefläktens sladd ser konstigt dragen ut.. den syns inte så pass mycket den gjorde då kortet togs men men

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

inte världens bästa.

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
http://pici.se/pictures/xWa57h.jpg

dock stämmer inte bilden till 100 .. idekablen till höger är borttagen och startknapparna som hänger till höger sitter ju i fronten så det syns inte pillade bort chassi sidan en gång när datorn var igång så det blev som det blev..

dock gnäll inte att det är dammigt håller ändå på att innom en snarframtid flytta över grejorna till ( sign ) ser även på bilden att prollefläktens sladd ser konstigt dragen ut.. den syns inte så pass mycket den gjorde då kortet togs men men

är den där kylaren bra du har där under grafikkortet?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

den duger fin fint.. nästintill ljudlös ett plus är att man kan montera den upponer ochså bara att vända på pci plåten..

sänkte min chassi temp med ca 5-10C* efter en dags surfande och graffe tempen med ca 10-15C*

ett minus är att den borde vara långre så den sticker ut mer mot mitten på graffet

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=389&session=eae33ac...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

FULLMON:

vart fan är dina sladdar?!

Permalänk
Medlem

skulle slängt upp en bild på min kandalf om jag haft en kamera till hands nu, men tyvär Dragningen är rätt bra på den enligt mig själv, men eftersom chassit är så stort så blir det automatiskt svårare att dra då sladdar har en tendens att inte räcka så långt när de ska gå bakom mobo plåt osv

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX