Permalänk

glappet i razer

Tja! Som jag har hört från många, så har dom, som mig själv, fått glapp i sina razer-musar!

Själv har jag en Razer copperhead(namnet ) som funkade bra i ca 1 år, sedan kom glappandet

Den där jäkla kabeln...är den verkligen trasig ? Min tappar ström ibland, då är det bara koppla in igen så funkar den igen, men mest handlar det om små glappar som kommer och går...

Med denna tråd vill jag att ni delar med er av era kunskaper om det här glappandet! Vilka har det? Vilka har lyckats laga glappet!
Läste även i en annan tråd att det inte går att köpa reservkabel...

Är det musen det glappar i eller razer själva ?

//tack i förhand ^^

Permalänk
Medlem

Om det är glapp i sladden så kan du ju provocera fram glappet genom att dra försiktigt i sladden åt olika håll där du tror att glappet finns. Antingen där sladden sitter fast i musen eller där den sitter fast i USB-kontakten.

Annars kan den dö för att den får för lite ström. Den är ganska strömkrävande jämfört med andra möss nämligen. Te.x tjejjens Pro 1.6 kan få lite problem om hon kör den via USB-hubben utan egen strömförsörjning. Kör hon den direkt i datorn funkar den felfritt.

Edit/ Har haft min sedan Januari -05 utan problem. Förutom att ena knappen "gnisslade" innan jag kört in den då.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W