Sweclockers borde expanderas till en ultimat teknologi hemsida

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde expanderas till en ultimat teknologi hemsida

Sweclockers har många användare, ett bra forum, bra nyheter, och sidan var väl först och främst skapad åt överklockare. Men, på forumet är det en väldigt liten skala som bara snackar om klockning och forumet har ju expanderas till både spelforum, operativ system, datorer, programmering och annat. Varför inte göra Sweclockers till en fulländad teknologisida? Styrkan med Sweclockers är att sidan har användare, många aktiva användare. Som också är väldigt kunniga och teknikintresserade.

Dessutom borde Sweclockers då kanske byta namn, eftersom hemsidan trots allt inte bara handlar om klockning och att sidan bara är en liten del klockning.

Så jag tycker Sweclockers ska ta steget och bli en sida där allt inom teknologi diskuteras. Skriver en till tråd i en annan forumdel för att höra vad alla medlemmar har att säga. Har gjort en omröstning för att se vad alla medlemmar tycker.

Permalänk
Medlem

Enligt min åsikt tycker jag att om man ska vara en ultimat teknologihemsida så förutsätter folk sidan ska vara bäst på allting (inom sitt område), annars är man käs. Jag tycker att SweClockers ska hålla till sin avdelning och ha allt det andra som bonus som följd av att alla medlemmar inte enbart håller på med överklockning.

Om en sådan expandering med namnbyte och fler kategorier skulle ske ,det bli att alla avdelningar (underkategorier, kalla det vad du vill) kommer att bli lika stor som SweClockers är nu idag. Det kommer säkerligen att krävas ännu fler (om det nu är moderatorer eller personal, vet jag ej) som håller reda på allt, samt att man ska ha någorlunda bra koll på varandra. I och med att det kommer att komma nyheter om allting, så kanske folk inte vill ha så mycket med det att göra och därmed filtrera bort (ignorera, kalla vad du vill) de andra avdelningarna. Vi kommer slutligen till ett scenario med segregerade avdelningar och man kan då lika gärna starta nya hemsidor om annat.

Så föreställer jag mig det, jag kan ju ha fel