Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Däremot fungerar tptest riktigt bra på adsl har jag märkt. [/B]

Det är ju inte så höga hastigheter

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorcer
Det är ju inte så höga hastigheter

Sant

Jag har äntligen lyckats snacka vett i någon och en tekniker ska komma och göra mätningar hemma hos mig.

Får jag samma fel igen att fiberkonvertern är trasig så måste det vara riktigt billigt skräp dom köper in, när det har gått sönder 2 tidigare och i dagsläget vet jag av flera i samma område som har samma problem.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Tror du missade något. Han skrev 7600kb inte 7600kB
B = Byte
b = bit

/H

Sorry my bad, tog för givet att man skrev ut "bit" när det är det man menar... men du har rätt man kan skriva b för bit också.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Jag har telia 24 mbit och får ut ungefär 11-13 mbit i TPTest 3...
Bör jag klaga?

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chains
Jag har telia 24 mbit och får ut ungefär 11-13 mbit i TPTest 3...
Bör jag klaga?

Nej.

Men vadå? upplever du något fel med linan eller?

Du har förmodligen en bra bit ifrån stationen och om det nu inte är det så kanske kopparledningarna inte är i sin bästa form.
Jag har själv också ADSL och jag får ut 11Mbit, men eftersom jag bor 2,2km ifrån stationen ska man inte kunna räkna med så mycket mer.
Hastigheten dalar ju längre ifrån stationen du kommer.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chains
Jag har telia 24 mbit och får ut ungefär 11-13 mbit i TPTest 3...
Bör jag klaga?

Här kan du se hur långt du har till telestationen.
http://tele.iocc.hack.se/

Jag förstår inte folk som klagar på sina uppkopplingar ifall Tptest skulle ligga några MBit under hastigheten. Själv sitter jag här på modem sedan jag flyttade,
har möjlighet att få Adsl via Sjöbo Teleservice. Det är mycket ostabilt, supportens standardvar är ungefär "Synd om dej ju". 2 MBit kostar 390:- i månaden och inkoppling 990:- exkl. modem. Vill inte ens tänka på hur mycket deras 24 MBits lina ligger på.

Frågan är ju om företaget kan vara intressant för Konkurrensverket?

Samma företag erbjuder också bredband via Wlan, vilket inte heller är särskilt billigt eller bra. Jag har dessutom varit med och byggt upp det trådlösa nätet när det var kommunalägt.

Mvh Magnus

Visa signatur

Asus P5Q Pro - Core2 Duo E8400 3ghz - Kingston 2gb 667mhz DDR2 - Asus 8600GT 512mb - 400gb WD + 1,5tb WD Elements - 22" Samsung Syncmaster - Win7. | Dell Dimension 8400: P4 3,4ghz - 2gb - ATI X300 - 150gb WD - 32" Samsung TV - Win7. | FujitsuSiemens Lifebook S7010D: Centrino 1,7ghz - 1gb - 80gb WD - Win7/Ubuntu. | 3 x Dell Poweredge 2300: 2 X PII400mhz - 512mb - 4 x 36,6gb SCSI PERC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ifconfig
Här kan du se hur långt du har till telestationen.
http://tele.iocc.hack.se/

Jag har 2200 meter till stationen.. och det är inget fel på linan i sig. Jag körde TPTEST nyss och då fick jag 10 mbit nedströms, vilket inte är någon höjdare

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har bara 800 m till stationen men får bara ut 12 ner och 1,6 upp på mitt 24/3.

Ingen vet vad det är för fel heller som vanligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

jag har 3220m till telestationen enligt avståndsmätaren, får ca 4.5mbit ner 450kbit upp, (ska vara 8/0.8) har telia 8mbit som funakr SKIT

Permalänk
Medlem

Sitter 4,4Km från stationen på en 8/1 ADSL lina och får 7/1 i tptest, kan inte riktigt klaga på det.
(använder ett D-Link dsl-524T som har fungerat utan problem i 4 veckor hitils. Det är Tele2 ADSL Stadsnät om någon undrar).