MSN - Kan inte lägga till folk på listan!

Permalänk
Medlem

MSN - Kan inte lägga till folk på listan!

Jag har Windows Live Messenger, den nyaste versionen. Nu är det så att jag inte kan adda folk till listan.
Jag trycker på lägg till knappen. Fyller sen i deras e-postadresser. Sen hamnar personerna i min lista. Personerna i fråga lägger till mig på sin lista...
Jag ser bara deras e-mail i listan. Ser inte när de är online, inte deras smeknamn, ingenting. När de skriver till mig står det att personen inte finns på min lista. När jag trycker att de ska läggas till händer inget. Kommer bara upp ett timglas och datorn tänker för att sen sluta.

Har ominstallerat MSN flertalet gånger men problemet kvarstår. Någon som vet vad som felar?

Är trött på MSN nu. Det strular fan hela tiden.

Permalänk
Medlem

jag har samma problem, jag ser dock inte om dom är online, dom ser att jag e online så jag får skriva typ offline medelanden... riktigt störande, la till en person idag men den personen har inte fått nån förfrågan av mig??

Permalänk
Medlem

jag har samma prob som dig, korthoga. Lägger till men fast de är online så addas de inte. Och de kan inte adda mig heller.

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

Riktigt trött på MSN nu. Buggar hela tiden. Och för att få skiten att fungera måste man gå in i registret för att radera filer, ändra och ha sig. Tröttsamt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

finns alltid buggar i nya versioner av mjukvaror.. dumt att uppgradera precis när de kommer ut..

har du kört Apatch ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
finns alltid buggar i nya versioner av mjukvaror.. dumt att uppgradera precis när de kommer ut..

har du kört Apatch ?

Har jag kört vad?

Permalänk
Medlem

om du inte vet vad det är så har du nog inte kört det.. alltså det är en patch för att strippa bort reklam mm från msn

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med MSN live, sjukt att det ska vara fel på add funktionen det är yu det hela programet går ut på. Adda och chatta...

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Klicka på Start och Kör, skriv REGEDIT och tryck sedan på Enter.
2. I registereditorn klickar du på "HEKY_CURRENT_USER", följt av "Software", "Microsoft", "MSNMessenger" och sedan "Policies".
3. Välj nyckeln "Policies" och ta bort mappen.
4. Starta om din dator.
5. Logga in på Messenger igen.

Inte prövat det själv men ska tydligen fungera mkt bra.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Det är ingen bugg. Hände samma sak för mig. Vart skriver ni in email adressen?

Permalänk
Medlem

Om ni är trötta på MSN kan nu ju alltid byta till något IM-protokoll som inte suger. ICQ exempelvis. Jabber är också bra, det har dessutom transports mot exempelvis MSN och ICQ.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Om ni är trötta på MSN kan nu ju alltid byta till något IM-protokoll som inte suger.

Lustigt hur du får det att verka som ett enkelt byte i praktiken...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Inte prövat det själv men ska tydligen fungera mkt bra.

Ja det funkar! Tackar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Lustigt hur du får det att verka som ett enkelt byte i praktiken...

Ptja, Jabber med MSN Transport är ju inte en allt för svår omställning. Men visst, du har en poäng.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ptja, Jabber med MSN Transport är ju inte en allt för svår omställning.

Blanda inte ihop begreppen "protokoll" och "klient".

aMSN verkar ju riktigt hyffsat, får ta och testa det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag provade WLM 8.1 Beta och nu funkar det för mig igen!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ptja, Jabber med MSN Transport är ju inte en allt för svår omställning. Men visst, du har en poäng.

Har du några tips på en bra och stabil jabber host som stöder msn transports?
Kör jabber.org just nu men den stödjer tyvärr inte det.

Edit: använder nu jabber.se vilket verkar gå bra.

Visa signatur