Permalänk
Medlem

comhem och wow funkar inte

börjar bli jätte less på comhem just nu
för att göra en lång historia kort jag och en annan som oxå har comhem i uppsala blir frånkopplade samtidigt helt random hela kvällarna
Nån som vet nått man kan prova eller som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Testa utan router? "comhem och wow funkar inte" är ett påstående som inte stämmer så bra. Vet ej hur det är i Uppsala men fungerar prima för lite kompisar på annan ort. Kopplas ni inte ifrån i annat än Wow vet jag inte, varför skulle det ha med uppkopplingen att göra? Testa att köra en downoad och se om den också disconnectar vid dedär tidpunkterna. Kan köra tex pingplotter också.

Förövrigt är det rätt belastat i Uppsala fram till den 9/11.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

nja både och, kopplar bara ner när jag spelar wow samtidigt men allt stannar, typ som att nån rycker sladden i 10sec

men ge lite tips på vad man kan prova isf för att lokalisera felet lite mera

Vad händer 9/11?

Permalänk
Medlem

Jag känner en som oxå lider av samma symptom, och det i uppsala
Har tydligen provat på alla möjliga sätt utan bättring.

EDIT: ska väl kanske nämna att det varit så även innan 24Mbit lanserades, I ett par månader nu.

Permalänk
Medlem

Jo en massa d/c i WoW. Samt en satans massa loss och choke i FPS som t.ex CS och Day of Defeat. Jag gissar på att nätet är överbelastat eftersom det brukar funka som det ska efter kl 00? Vad händer föresten den 9:e?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Yepp, massa choke i cs, d/c i wow etc här också och så var det inte innan comhem och upc blev ett..... irriterande minst sagt.

Undrar om man kan kräva an minsking av räkningen då det inte går att spela spel via nätet vilket jag användet det mesta av min "online" tid åt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zka
Yepp, massa choke i cs, d/c i wow etc här också och så var det inte innan comhem och upc blev ett..... irriterande minst sagt.

Undrar om man kan kräva an minsking av räkningen då det inte går att spela spel via nätet vilket jag användet det mesta av min "online" tid åt.

Nu skall det inte ha något med varandra att göra, upc sitter fortfarande på sitt egna nät. Kopplas väl över i vinter antar jag.

9/11 så avlastas massa utrustning i Uppsala. Kan hjälpa.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky

9/11 så avlastas massa utrustning i Uppsala. Kan hjälpa.

Ja vi får hoppas på det!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ops! 16/11 var det för Uppsala. Var Helsingborg/Linköping 9/11. Sorry. 9 dagar kvar alltså. Fattar inte varför de angav den 3/11 tidigare hos deras kundtjänst.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ops! 16/11 var det för Uppsala. Var Helsingborg/Linköping 9/11. Sorry. 9 dagar kvar alltså. Fattar inte varför de angav den 3/11 tidigare hos deras kundtjänst.

Ajdå Men tack för infon iallafall Är du insider på ComHem eller?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jobbar som entrepenör i deras kabeltvnät. Jobbar alltså åt en annan firma som comhem hyr in ibland. Rör inte utrustningen som skall uppgraderas och åtgärda ditt problem men har hört att det är regäla problem i Gbg, Helsingborg, Linköping och Uppsala. Alla skall vara klara nån gång under denna mån dock.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Jobbar som entrepenör i deras kabeltvnät. Jobbar alltså åt en annan firma som comhem hyr in ibland. Rör inte utrustningen som skall uppgraderas och åtgärda ditt problem men har hört att det är regäla problem i Gbg, Helsingborg, Linköping och Uppsala. Alla skall vara klara nån gång under denna mån dock.

hallå PHUNKY!

har du hört ngt om nätet i visby oxå då kanske? pendlar dagligen mellan 2-11Mbit sen jag uppgraderade den 24/10. när jag hade 8/1 innan låg man stadigt på 8Mbit. har lyckats få tag på supporten 2 ggr under hela den här tiden och får bara till svar att jag har 24/1 nu och att allt är ok! enligt dom. men jag kan inte påstå att det är ok! med den här berg&dal bane hastigheten. all maskinvara i datorn är ju fullt ok, och får samma resultat varesig jag kör med eller utan router.

Permalänk
Medlem

Visby skall vara klart vad jag vet. Det var bara ovanstående orter som jag känner till som är problemområden just nu. Du får helt enkelt ringa och felanmäla det tyvärr. Går hastigheten upp och ner hela tiden så är det ju väldigt troligt belastat.

Visst, det kan vara fel på modemet och signalen också men signalproblem ser comhem rätt snabbt då du ringer.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Visby skall vara klart vad jag vet. Det var bara ovanstående orter som jag känner till som är problemområden just nu. Du får helt enkelt ringa och felanmäla det tyvärr. Går hastigheten upp och ner hela tiden så är det ju väldigt troligt belastat.

Visst, det kan vara fel på modemet och signalen också men signalproblem ser comhem rätt snabbt då du ringer.

OK! blir väl till att ligga på dom som en igel då verkar det som.

Permalänk
Medlem

fortfarande lika illa!

Permalänk
Medlem

Exakt samma problem här och har haft problemen sedan oktober 2006. Första gången jag ringde till support så fick jag veta att dom höll på med kalibreringar av signalerna i mitt område och detta skulle vara åtgärdat i mars 2007. Kunde dock inte tro mina öron att det skulle vara lika dåligt i ett halvt år till men det verkar som den informationen var sanningen. Här sitter man fortfarade med 15-20% packetloss under tiderna 16.30-24.00 varje dag utom möjligtvis lördagar(alla festar väl då som tankar porr och annat). Helt klar ett överbelastnings problem och det enda rätta vore att strypa 24Mbit till 8Mbit max för alla igen tills dom har fixat sina flaskhalsar i nätet så att alla kan få en ok uppkoppling.

Efter 2 månader av samtal och mejl, med tracroutes tp-test resultat etc, till kundtjänst så har mitt ärende till slut gått vidare till en tekniker(Woot!). Återstår bara att se om jag får svar innan Mars 2007 men jag är minst sagt skeptisk