Abit släpper IN9 32X-MAX

Permalänk
Melding Plague

Abit släpper IN9 32X-MAX

Tillverkaren Abit släppte idag ett nytt moderkort som är baserat på Nvidias nya styrkrets Nforce 680i SLI. Det heter IN9 32X-MAX och har sydbryggan C55 samt en digital spänningsregulator till processorn.

Läs nyheten: Abit släpper IN9 32X-MAX

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att Abit hakat på Digital VRM. Jobbigt med sådant här nu när Dfi är sena med Rd600...

Permalänk
Medlem

Ojoj... blev man lite sugen igen

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Smakar det så kostar det antar jag...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

min nästa moderkort rena porren juh

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Sockeln sitter bättre vriden för mig på denna än DFI RD600. Vi får se vilken jag tar...

Skumt att de säger att det är en 6 fas ström när det är 5 fas på bilden. Det är 10 st kontakter på varje sida vilket betyder 5 faser.

Dfi rd600 har två chip för att få 6 faser.

Skumt att de säger 6 faser på Abits hemsida......

Permalänk
Medlem

Synd att de valt att följa Nvidias referens när det gäller den korkade placeringen av Sata-portarna. De flesta chassin har väl HDD-racken långt ned i burken och slänger du då in det extremt långa 8800GTX så blir det inte kul att kränga sig förbi detta för att plugga in diskarna. Asus kommande 680i-kort har löst det mkt bättre med sina vinklade och lägre placerade Sata portar.

http://www.nokytech.net/carte_mere_asus_republic_of_ga-5478-a...

Annars så är det vånda mellan 680i eller RD600 (som kanske aldrig kommer...).

Permalänk
Medlem

ehmmm...nja billigt var det ju inte.. Och inte ABIT heller iofs

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327567

Visa signatur

Stacker chassi, Amd64 3500+, Corsair twinx 1024Mb 500Mhz, Seagate S-ata 120Gb + 120 Gb Maxtor, Nvidia 7800gt, SB Audigy.

Permalänk
Medlem

3000kr njaa.. det är väl ett OK pris för ett sånt monster, lär väl klocka ganska bra ?

btw. Vad e det för konstig kylning på det kortet, på EVGAs e det ju mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Skönt att se att uträknade Abit visar upp sig lite under sin nya ägare...

Och i dem flesta chassina så sitter väl hårddiskarna ganska högt om inte i mitten, det är väl bara i några större chassin som hårddiskarna sitter lågt...

Permalänk
Medlem

680i verkar dra en himla massa ström bara... Nästan lika mkt i idle som 975x på load ungefär. Så en Kenta på en 680i kommer sluka ström.

Permalänk
Medlem

"Vi ser också en PCIe x1-port samt två PCI-portar."

Jag ser två stycken, eller vad är den övre porten (övanför översta PCI-E 16x) för något?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

"Moderkortet har fyra minnesplatser för maximalt 32 gigabyte DDR2-800-minne, kortet har stöd för ECC-minnen"

Var får man tag på 8gb´s minnen egentligen?

Visa signatur

Mmmm så!

Permalänk
Medlem

Den här kretsen verkar riktigt varm. Undrar hur det påverkar överklockningen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Sockeln sitter bättre vriden för mig på denna än DFI RD600. Vi får se vilken jag tar...

Skumt att de säger att det är en 6 fas ström när det är 5 fas på bilden. Det är 10 st kontakter på varje sida vilket betyder 5 faser.

Dfi rd600 har två chip för att få 6 faser.

Skumt att de säger 6 faser på Abits hemsida......

I pressmeddelandet de skickade ut står det 5 faser, är troligen ett skrivfel på deras sajt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+