Permalänk
Medlem

Gratis Webdesigns!

Jag har kommit på en sak, alla som har webdesigner som dom vill ge gratis kan göra det i den här tråden. Jag lägger alla downloads och designer längst upp i detta inlägg. Du får själv välja vilken license den ska vara i (tex GPL eller Creative Common), regler och sådant för den.

Innan du laddar upp:
-Designen måste vara fullt CSS validerad.
-Det måste vara du som har gjort webdesignen, ingen annans, ditt eget verk.
-Designen ska vara lätt att ändra på, så om du skulle använda grafik, ge gärna Photoshop knapparna då.
-Du bestämmer reglerna för webdesignen, det är ju din webdesign.
-Skriv gärna en guide på hur man använder och ändrar din webdesign.
-Filen ska heta WebDesignNamn.zip/tar.gz/rar/eller vad du nu använder.
-Strukturen i mappen ska vara logiskt, dvs gärna ska CSS filen heta style.css.
-Eftersom man ej kan ladda upp filer på Sweclockers forum så får du ge en länk till downloaden som fungerar och gör det om 1 år också. Om Sweclockers byter till ett nytt forum så kommer vi lägga upp filerna på Sweclockers forum.
-Support för varje tema kan ges här i tråden, så det är bara att fråga.
-Skriv en beskrivning av designen, vilket färgtema den har, vad den kan användas till, för vilka sidor osv.

Jag funderar själv på att ge min webdesign som free download om ett tag, vi får se.

Happy Designing och låt kreativiten flöda!

Permalänk

Får se om ja orkar ^^
GÖra någon

Visa signatur

Wiee!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
bara nämner det om du inte visste om det: http://www.oswd.org/

Ja den sidan vet jag. Dock är det meningen att alla Sweclockares designer kan visas, vara redo för download osv här.

Permalänk
Medlem

Oj vad många designer. Verkar bli en riktigt poppis tråd den här.

God jul förresten.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

För många krav + Ingen vill ge bort gratis saker = En idé som inte fungerar.

Permalänk
Medlem

"Jag funderar själv på att ge min webdesign som free download om ett tag, vi får se."

Kan inte du börja, så kanske vi andra ger efter?

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

Det låter ju bra, har tyvär ingen design att dela med mig av, då jag är främst programmerare..

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Re: Gratis Webdesigns!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
... Jag funderar själv på att ge min webdesign som free download om ett tag, vi får se....

Jag vet: snylta på andra och snåla själv. Bra taktik!

Seriöst, allt är inte gratis i världen, vill du ha något får du också ge något. Att själv göra ett exempel vore nog mer än passande..

(Du tycker säkert jag hackar friskt på dina inlägg nu, men seriöst, var realistisk.)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Re: Re: Gratis Webdesigns!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag vet: snylta på andra och snåla själv. Bra taktik!

Seriöst, allt är inte gratis i världen, vill du ha något får du också ge något. Att själv göra ett exempel vore nog mer än passande..

(Du tycker säkert jag hackar friskt på dina inlägg nu, men seriöst, var realistisk.)

Vet du vad free och open source är? Gissa varför Linux är gratis?

Din kommerciella fåntratt.

Varför tror du annars det finns sidor som oswd.org? Det handlar inte om snylta, det här är en kul grej där webdesigners kan dela med sig av sina verk med egna regler gratis. Värst vad pessemistisk du är.

Permalänk
Medlem

Tror ärligt talat att det här är döfött. Av flera anledningar.

1. Du delar inte själv med dig.
2. Varför skulle jag ge ut en bra design gratis?
3. Varför skulle jag lägga ner allt det jobb som krävs för att uppfylla dina krav? Jag menar användarmanual ffs?

Dessutom, om man vill dela med sig av det man gjort så gör man det frivilligt, inte i en tråd som du skapat för att kunna hämta idéer eller färdiga upplägg till dina egna sidor. Och vidare, varför skulle någon vilja ta min design? Har de inga egna idéer? Och risken för att andra har använt precis samma design om den ligger här är ju rätt stor. Vem vill ha nån annans sida som sin egen?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Gratis Webdesigns!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Vet du vad free och open source är? Gissa varför Linux är gratis?

Din kommerciella fåntratt.

Varför tror du annars det finns sidor som oswd.org? Det handlar inte om snylta, det här är en kul grej där webdesigners kan dela med sig av sina verk med egna regler gratis. Värst vad pessemistisk du är.

Du hajjade inte min poäng. darkmoon gjorde det, och han förtydligade lite i inlägget ovanför.

Är man "ledare" för nånting måste man statuera exempel och visa att man själv tror på sina idéer. Hade du tagit bort din kommentar om att du "kanske skulle posta din egna design, vi får se", och istället postat din egen design hade det nog sett annorlunda ut idag i denna tråd.

MEN, det är väl inte för sent? Släng upp ditt bidrag så fort som möjligt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Bombur, du kan väl iallafall visa din fina design.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kladz0r
Bombur, du kan väl iallafall visa din fina design.

tror inte att hans fina design uppfyller alla hans krav som finns med i första posten, därför den inte kommit upp ännu.

ÄNNU en tråd där bambur vill komma åt andra personers kodande.

Permalänk
Medlem

.. Kan så stämma.. kanske DENNA det fastnar då?

Citat:

-Det måste vara du som har gjort webdesignen, ingen annans, ditt eget verk.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tror ärligt talat att det här är döfött. Av flera anledningar.

1. Du delar inte själv med dig.
2. Varför skulle jag ge ut en bra design gratis?
3. Varför skulle jag lägga ner allt det jobb som krävs för att uppfylla dina krav? Jag menar användarmanual ffs?

Dessutom, om man vill dela med sig av det man gjort så gör man det frivilligt, inte i en tråd som du skapat för att kunna hämta idéer eller färdiga upplägg till dina egna sidor. Och vidare, varför skulle någon vilja ta min design? Har de inga egna idéer? Och risken för att andra har använt precis samma design om den ligger här är ju rätt stor. Vem vill ha nån annans sida som sin egen?

Nej. Jag ska inte använda designen på någon av mina hemsidor. Jag har inte lagt upp min design för jag inte vet vilken adress jag ska rikta copyrighten än.

Permalänk
Medlem

Seriöst, vad svamlar du om? "Rikta copyrighten"??

Det var ju du själv som gav idén om att göra gratis hemsidor som vem som helst kunde tanka, göra om och använda. Men när det gäller din hemsida så får ingen tanka den utan att ha ditt tillstånd? Smart.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Detta är döttfött, kan ingen låsa tråden och låta detta dö, det va en bra idee teoretiskt. men praktiskt så håller det inte.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Nej. Jag ska inte använda designen på någon av mina hemsidor. Jag har inte lagt upp min design för jag inte vet vilken adress jag ska rikta copyrighten än.

VA?!
Rikta copyrighten?
Vad är det då för idé att lägga upp templates om ingen får använda/editera dom utan att fråga först?
Då är den här tråden meningslös, vilket vi redan har insett.

Permalänk
Medlem

Bombur, har du ens någon egen design? Isåfall, kan vi bara få se den?

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

Det klart man har rätt att få credits för sitt verk, och nej jag har inte sagt att det skulle betyda några begränsningar. Ni är ju sanslöst roliga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Det klart man har rätt att få credits för sitt verk, och nej jag har inte sagt att det skulle betyda några begränsningar. Ni är ju sanslöst roliga!

Ingenting emot att få creds, men varför copyrightskydda om du ska släppa utan 'begränsningar' ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
Ingenting emot att få creds, men varför copyrightskydda om du ska släppa utan 'begränsningar' ?

Brukar inte nästan alla webdesigns ha Copyright där nere? Det är väl inget fel eller? Självklart behöver man inte ha det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Brukar inte nästan alla webdesigns ha Copyright där nere? Det är väl inget fel eller? Självklart behöver man inte ha det.

Det är väl mest för att folk tycker det är fränt.
Desutom gäller väl abra detta när folk gör designer till egna sidor? Inte när man lägger upp dom för allmänt bruk. Då verkar ju copyright rätt sjukt jävla otroligt dåligt.

rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Brukar inte nästan alla webdesigns ha Copyright där nere? Det är väl inget fel eller? Självklart behöver man inte ha det.

Hahaha dagens garv

Lås tråden.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

omg, wtf, ffs, roflmao sammanfattar denna tråden lagom bra..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tror ärligt talat att det här är döfött. Av flera anledningar.

1. Du delar inte själv med dig.
2. Varför skulle jag ge ut en bra design gratis?
3. Varför skulle jag lägga ner allt det jobb som krävs för att uppfylla dina krav? Jag menar användarmanual ffs?

Dessutom, om man vill dela med sig av det man gjort så gör man det frivilligt, inte i en tråd som du skapat för att kunna hämta idéer eller färdiga upplägg till dina egna sidor. Och vidare, varför skulle någon vilja ta min design? Har de inga egna idéer? Och risken för att andra har använt precis samma design om den ligger här är ju rätt stor. Vem vill ha nån annans sida som sin egen?

1. Måste JAG dela med för att skapa en tråd?
2. Ja varför inte?
3. Det är ganska bra standard krav, fast du kan gärna ha dina egna slavskrav.

ROFLFLFLZOZ00000R HAHAHAHAHHAAA LOL VAD KULL OMG HIHIHIHIH -FNIZZ-

Seriöst, har aldrig sett vissa av era i tråden skriva i denna forumdel, så kommer ni in hit som några gamla surkäringar.

NOOBS!

Inlägg redigerat av GAPa: Bild som utgjorde ett mycket grovt brott mot § 1.5 i reglerna borttagen.

Permalänk
Hedersmedlem

Att lägga upp en sådan bild som hamnade här är aldrig acceptabelt, varför Bombur har blivit avstängd.

*tråd låst*

Någon annan får gärna skapa en tråd med ett liknande syfte, men vi låter den här vara låst.