Ute efter ersättare till Ipod Mini

Permalänk
Medlem

Ute efter ersättare till Ipod Mini

Hej

Nu har min iPod Mini snart gjort sitt. Jag har haft den sen den kom ut, och därför varit med om mycket. Nu är jag ute efter en ny MP3 spelare och hörlurar för runt 3500 - 4000kr, inte mer. Eftersom min iPod Mini var min första Mp3 spelare så brydde jag mig inte så mycket om ljudet, men nu är det annorlunda. Jag är ute efter en Mp3 spelare som har:

Bra Ljudregister
Bra batteritid
Lik min Ipod eller mindre i storlek
Mellan 2 till 4 Gb minne (Utrymme)

Har kikat runt på reviews på Meizu M6 då jag hört att den ska ha det bra ljudet som jag är ute efter. Den har även ett snyggt utseende (enligt vissa mycket likt Ipod's) Design och Interface speler inte så stor roll, förutom att det ska vara enkelt att manöverera i menyer och liknande. "Scrollpaden" har varit lite sådär med har jag läst, vissa klagar på att den är för snabb eller att man missar saker när man ska trycka någonstans. Ni som har M6'an, vad är er uppfattning.

I hörlursväg har jag tittat på de nya d-Jays in-ear lurarna. När jag läst här på SWC så har jag fått uppfattnngen att det är värt att lägga ut runt 1000kr på dessa lurar, och att man får vad man betalar för.

Nu är min fråga, finns det några alternativ till denna uppsättning. Har hört att Meizu ska släppa en Miniplayer 2 med 2.6 tums VGA skärm istället för den 2.4 QVGA som sitter i den "vanliga" Miniplayern, är detta kanske något att vänta på?

Tacksam för svar

Pierre

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk

Hej Pierre!

Du kan ju alltid spana på iriver E10 som blev vald som "årets MP3-spelare" av Tidningen M3. Den klarar allt som Meizu M6 kan och lite mer och kanske kan vara en av spelarna att överväga. Konsumenters egna ord:

Pricerunner:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=93203

Fler recensioner samlade:
http://forum.iriver.se/showthread.php?t=3978

Permalänk
Medlem

Tack så mycket Sean!

Enligt konsumenterna verkar den vara en mycket bra spelare.
Har du någon egen erfarenhet av den? Tänkte mest på att det måste vara jobbigt att bläddra mellan ca 700 låtar om man ska trycka på Ned-knappen varje gång. Den kanske har någon funktion så man slipper det? Det som jag personerligen kan tycka vara negativt är att man måste ha ett program tillhands när man ska lägga in musik. iTunes har jag levt med ett tag, både till iPoden och som uppspelare på datorn, men iRiver plus 2 verkar inte som någon höjdare vad jag förstått.
Tacksam för mer svar och alternativ

Pierre

Edit: Bara för att underlätta för de som kan hörlurar så lyssnar jag ganska mycket på rock/metal. Förekommer även lite andra saker, men då får ni ett humm om vad jag ska ha lurarna till

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaf
Tack så mycket Sean!

Enligt konsumenterna verkar den vara en mycket bra spelare.
Har du någon egen erfarenhet av den? Tänkte mest på att det måste vara jobbigt att bläddra mellan ca 700 låtar om man ska trycka på Ned-knappen varje gång. Den kanske har någon funktion så man slipper det? Det som jag personerligen kan tycka vara negativt är att man måste ha ett program tillhands när man ska lägga in musik. iTunes har jag levt med ett tag, både till iPoden och som uppspelare på datorn, men iRiver plus 2 verkar inte som någon höjdare vad jag förstått.
Tacksam för mer svar och alternativ

Pierre

Edit: Bara för att underlätta för de som kan hörlurar så lyssnar jag ganska mycket på rock/metal. Förekommer även lite andra saker, men då får ni ett humm om vad jag ska ha lurarna till

Hej igen!

Tja, då redogör jag några fler saker.

Jag har egen erfarenhet av E10:an eftersom jag jobbar för agenturen som säljer den i Skandinavien (och resten av alla irivers MP3-spelare samt Audia X FM-sändare och Cresyns hörlurar vilket du ser i min signatur).

När du lägger in låtar så gör du självfallet det på ett smart sätt i mappar. Jag har en mapp för "rock", en för "techno", en för "ballader" osv. Andra personer gillar att ha mappar för "artist - album". En del skapar mappar med spellistor och döper låtarna efter nummer osv. Möjligheterna är hur många som helst. Således är det inga problem att "bläddra" i 700 låtar.

Du måste heller inte använda det medföljande programmet iriver plus över huvud taget. Du kan lägga in musiken i MP3-spelaren och nå den genom att välja "Extras", "Browse Device" och sedan "Music". Då ser du spelaren precis som mapparna i Windows.

Utöver det rekommenderar jag dig att bränna CD-skivan med iriver plus 2 för det är rent värdelöst jämfört med iriver plus 3 som fungerar otroligt mycket bättre och även har stöd för att konvertera och automatiskt föra över videofiler som du vill kunna kolla på (med mera).

Har du fler frågetecken så är det bara att hojta till.

Permalänk
Medlem

Tack igen!

Hittade en tråd på Minhemabio.com där ni diskuterar och folk ställer frågor.
Mycket trevlig läsning, dock många sidor men jag ska försöka läsa igenom allt
Det där med mappsystemet verkar ju okey, jag har aldrig använt mig av det, utan jag har använt den listan där all musik ligger i på iPoden. Men än så länge har jag iaf förstått att folk är mycket nöjda med sin E10, både ljudmässigt och användarmässigt. Du vet inte om det kommer något nytt som "ersätter" E10'an efter nyår? Ledsen om jag är frågvis men jag gillar att ha fakta innan jag köper saker. Anledningen till varför jag frågar är att jag inte kommer ha pengarna redo förrens efter nyår någon gång.
Tack igen

Pierre

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaf
Tack igen!

Hittade en tråd på Minhemabio.com där ni diskuterar och folk ställer frågor.
Mycket trevlig läsning, dock många sidor men jag ska försöka läsa igenom allt
Det där med mappsystemet verkar ju okey, jag har aldrig använt mig av det, utan jag har använt den listan där all musik ligger i på iPoden. Men än så länge har jag iaf förstått att folk är mycket nöjda med sin E10, både ljudmässigt och användarmässigt. Du vet inte om det kommer något nytt som "ersätter" E10'an efter nyår? Ledsen om jag är frågvis men jag gillar att ha fakta innan jag köper saker. Anledningen till varför jag frågar är att jag inte kommer ha pengarna redo förrens efter nyår någon gång.
Tack igen

Pierre

Riktigt kul att du uppmärksammade E10-tråden på MinHembio! Otroligt vad den har blivit populär med snart 11,000 läsare.

Det är klart att iriver utvecklar nya produkter men i dagsläget så vet jag inte vad som kommer nästa år men något lär dyka upp. Frågan är vad och när.

De har ju utvecklat en modell som heter S7 som vi inte tänker ta in till Skandinavien och som inte är intressant för dig (helt övertygad om det) så de sitter inte och rullar tummarna.

Som sagt, orkar du plöja igenom alla 10 sidor så har du nog all kunskap om E10:an som går att hitta faktiskt. Tror vi har ventilerat allt som går i den tråden om den modellen. Följ den gärna för fler tips som dyker upp allt eftersom tiden går.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Riktigt kul att du uppmärksammade E10-tråden på MinHembio! Otroligt vad den har blivit populär med snart 11,000 läsare.

Det är klart att iriver utvecklar nya produkter men i dagsläget så vet jag inte vad som kommer nästa år men något lär dyka upp. Frågan är vad och när.

De har ju utvecklat en modell som heter S7 som vi inte tänker ta in till Skandinavien och som inte är intressant för dig (helt övertygad om det) så de sitter inte och rullar tummarna.

Som sagt, orkar du plöja igenom alla 10 sidor så har du nog all kunskap om E10:an som går att hitta faktiskt. Tror vi har ventilerat allt som går i den tråden om den modellen. Följ den gärna för fler tips som dyker upp allt eftersom tiden går.

Självklart att jag kommer följa tråden, kanske blir att man skriver i den själv
10 sidor är väll inte "så mycket" ^^ Har läst till sida 8 hittills
Igen, mycket trevlig läsning och många posetiva kommentarer och lösningar _Om_ det uppkommer problem. Efter denna kvälls läsning har iriver E10 blivit en stor kandidat till min nya Mp3 spelare
Tack igen

Pierre

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk

Gytt gytt.

Oj, 12,000 läsare ser jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Gytt gytt.

Oj, 12,000 läsare ser jag...

Oj, mer än jag trodde Kollade aldrig tittar-antalet, utan kikade bara lite och såg att det var en "riktig" tråd
Roligt med så snabba svar, men nu måste jag faktiskt släcka
Tack igen!

Pierre

Edit: Någon som har fler förslag eller instämmninar till iriver E10?
Tas mer än gärna emot

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |