Samsung SyncMaster 940BF

Permalänk

Samsung SyncMaster 940BF

Hej köpte nyss en Samsung SyncMaster 940BF för jag hade läst att den skulle ha bra bild m.m. men kollar man nära eller vanligt på vissa bilder ser man alla fyrkanter som finns och det stör mig. Man brukar inte se det jämt men syns rätt tydligt på vissa bilder men detta är min först TFT skärm men de kanske ska vara så? Har en kompis som har en TFT skärm också men han har lite liknande men hans syns mindre och han har en billigare skärm som jag antar ska vara sämre. Om någon mer har samma skärm skulle det varit snällt om ni kunde kolla om ni också ser fyrkanter i skärmen. Skulle vilja veta om de är mening att man ska kunna ser fyrkanterna eller om de är något fel men antar att det ska vara så men lika bra att höra efter.

Permalänk

Kör du med upplösningen 1024 X 1280? Om inte så gör det för annars blir det skit.

Permalänk

Ja det gör jag men tror de ska vara så bara jag som är för kräsen när de kommer till bild. Skulle väll köpt en skärm där pixlarna var mindre för de måste väll vara därför jag ser fyrkanterna för att pixlarna är för stora.

Permalänk

Hej,

Jag tror att det kan vara så att för att få ned responstiden iochmed att den är duktigt snabb 2ms G-G, så tror jag att man gör större pixlar för att göra den så snabbare, så det kan ju störa lite men det blir nog en liten oundviklig kompromiss där misstänker jag.

Visa signatur

Den med mest prylar innan man dör vinner!

Permalänk

jo så kan de kan de nog vara men skärmen duger men skulle nog hällre köpt någon annan om jag visste det innan.

Permalänk

Sitter jag 20cm från skärmen så kan jag ana att man kan se pixlarna, men sitter du så nära så beklagar jag för din närsynhet.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]