Permalänk

Db.com + Rma = ?

Hej, undrar om era erfarenheter av db.com samt deras rma policy, hjälper dom hellre än förnekar all inblandning i ev skador som i mitt fall, på moderkortet jag nyss fått levererat ?

Beställde cpu moderkort och minne samt ett grafikkort, systemet startade inte o jag prövade med olika nätagg o med minnen i olika slots osv , men inget hjälpte, såg när jag demonterat systemet att en pinne i sockeln på moderkortet pekar åt fanders, och eftersom jag var väldigt försiktig med monteringen anser jag att den måste vart så från början trots att det var ett sk utförsäljningskort.

Samtidigt kan tilläggas att moderkortet kom utan cpu sockel skyddet så nåt av de grejer som låg uppepå löst o skramlade kanske studsat lite olyckligt och då råkat böja pinnen ?

Hur som helst ringde o frågade supporten om det men han sa direkt att den har du böjt själv, men jag upplyste honom om omständigheterna o då lät han mer tveksam, men samtidigt tyckte han att jag skulle böja tillbaks den själv, trots att han på min fråga om garantin svarade att om den går av gäller den ju inte förstås.

Låter lite skrämmande att bli uppmuntrad att böja den trots att han erkänner att dom skulle svära sig fria om den går av, som om han ville slippa bekymmer o ville ha ett lätt fall eller nåt.

Vad är era erfarenheter, är dom resonabla eller kommer det oavsett vad att vara mitt fel ?

Anledningen till att jag frågar är att i fall det lutar åt att det blir mitt fel utav det hela , kan jag ju redan nu beställa ett nytt kort så slipper jag vänta 2-3 veckor på ett nytt om jag har tur, men om nin tror att det löser sig så kan jag vänta. Det tog nämligen 14 dagar att få grejerna från första början så en rma lär ju ta minst den tiden o lite till, o då dessutom få ett "sorry men det där är ditt fel" o sen vänta nån vecka till på ett nytt kort skulle ju inte vara så skoj.

Tacksam för svar om era erfarenheter i ämnet.

//Baboon

Permalänk
Medlem

Re: Db.com + Rma = ?

Är också intresserad av hur datorbutiken hanterar sina returanmälor. Har också ett moderkort (P5B) som är DOA där jag misstänker ett fel med minnesmodulerna. Är högst osannolikt att det är jag som sabbat kortet då db själva monterade CPU'n + kylare och jag använde ESD-armband och var allmänt försiktig när jag monterade delarna.

Hur som helst så har man ju rätt till ett nytt kort om det är trasigt när det anländer, men frågan är om man verkligen får det? Någon med erfarenheter?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo