Permalänk
Medlem

Gif animation!

Tjenare, jo de är så att jag vill ha en Gif animation, en sträckgubbe på detta berg. Eftersom jag inte är värst bra på de här med Gif animationer så tänkte jag att en kunig skulle kunna göra de åt mig, jag undrar även ifall de går att ha bilden 2 delad eftersom den ligger som bakgrund i 2 olika DIV's.

Låt eran fantasi gå lös! Men min tanke var en stäckgubbe som åkte skidor eller liknade. Men alla försalg är välkommna!

http://www.beffo.se/megawatti/images/header.gif
http://www.beffo.se/megawatti/images/horizontal.gif

Obs 2 delad

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Om animationen skall sträcka sig över flera blider så gäller det att de är timade så att de laddar klart exakt samtidigt, detta är dock inte möjligt i och med att det är olika för alla och för att bilderna har olika storlek..

Dessutom, hur många animerade gif-headers har du sett?
det är mycket vanligare med flash för sådana ändamål..

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Ja du nån måste vara den första? Gif animationen behöver inte stäcka sig över båda, vill bara ha en lite grej, för att få "detaljer" på sidan. Det kan tex vara en gubbe som åker med ett plan förbi.. Men som sagt, kan inget om animationer.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Animationer består av massor av bilder efter varandra, det är enkelt att fixa i PS.

Edit:

Som du ser så är gif inte det bästa sättet då det lätt blir väldigt dålig kvallité osv.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Helt duglig, ganska cool var den där. Jo men finns de nått stöd för de i PS, jag menar, Hur gör man då

Edit: Som sagt är gif ganska bra eftersom de tar lite plats, kan använda de som "Background" , det går väl inte med Flash? samt.. ja kvaliten försämras bara i färger osv om jag inte har fel, i min bild finns de 2, och i din 3 st..

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Helt duglig, ganska cool var den där. Jo men finns de nått stöd för de i PS, jag menar, Hur gör man då

Edit: Som sagt är gif ganska bra eftersom de tar lite plats, kan använda de som "Background" , det går väl inte med Flash? samt.. ja kvaliten försämras bara i färger osv om jag inte har fel, i min bild finns de 2, och i din 3 st..

I menyn högst upp, väljer du Windows och sen Animation (eller något)

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

okey tack

Visa signatur

i7.