Sanslöst dåligt ljud från ASUS P5B DLX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksx
Men, kom igen, hjälp mig snälla....

koppla in den i ändan av kortet borde finnas plats där? finns iaf på mitt xtremegamer..alltså en kontakt som "ligger" omkull..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Safe Mode. Avinstallera drivarna för både det interna och X-FI. Disabla båda adaptrarna i hårdvarupanelen. Disabla interna i BIOS. Kör sen Drive Cleaner och rensa bort det "kvarglömda" drivrutinerna. Installera X-FI med SENASTE X-FI drivarna - CD'n som medföljer X-FI bundle'n buggar våldsamt.

japp jag har nu testat allt det som du tipsade om men ingen skillnad jag kan inte ens boota datorn med ljudkortet i och jag får ingen bild på skärmen heller.

en konstig sak som jag såg nu är att det lyser rött från microfon utaget på ljudkortet

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Är ett Soundblaster Audigy SE bättre än det inbyggda i p5b deluxe?

Permalänk
Vila i frid

"Allt" är bättre än P5B's inbyggda ljud.

Lofen66, plocka ur X-FI't. Boota. Enabla inbyggda i BIOS. Avinstallera Soundmax-drivarna. Disbla Soundmax i BIOS. DriveCleaner. Boota. Slå av. Nu SKA det gå att installera X-FI som vanligt. Jag kör med båda enablade men PrimarySound är X-FI.