Antec lanserar externt hårddiskkabinett

Permalänk
Melding Plague

Antec lanserar externt hårddiskkabinett

Antec har idag lanserat sin första kabinett för hårddiskar med modellnamnet MX-1. Det har gränssnitten usb 2.0 och esata (external sata) samt diverse intressanta material för att göra det stöttåligt och robust, exempelvis karbonglas och silikon.

Läs nyheten: Antec lanserar externt hårddiskkabinett

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det låter som ett bra hårddiskkabinett men det var synd att det var så fult bara... =/

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

den ser lite klumpig ut..

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Nja tycker att den va rätt så snygg. Trodde den va klädd i skinn :).
Tyst fläkt iaf, kan vara bra HD kabinet. Priset va helt ok..
Kommer att skaffa mig en sån för att testa.

Permalänk
Medlem

Ser ut at kunna matcha ett Sonata 2 chassi rätt bra

Permalänk
Medlem

Skulle lätt kunna tänka mig att köpa ett sånt där om det var aktuellt.

Permalänk

Jag tycker att den ser ut som en liten skräp korg med sväng bart lock på.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

http://www.silentpcreview.com/article728-page1.html

Duktigt bra betyg. Håller disken sval och håller ljudnivån nere. Det enda negativa är dess förmodat höga pris.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

De här är kanske en dum fråga men har aldrig haft en extern hårddisk..
Går de att sätta på och av den hur man vill mednas datorn är på utan att den tar skada av de?

Permalänk

Antar att det är en sata-disk som ska sitta i? Tycker det är synd att det inte finns sata-kabinett med firewire, men jag antar att man inte ser utvecklingskostnaden som motiverad. Prutt.

Är också lite nyfiken på hur Mx-1:an fungerar vid på och avstängning. Måste man stänga av den separat mha knappen när man stänger av datorn för att den inte ska stå och ticka dag ut och dag in eller finns det någon avkänningsmekanism så att den stängs av och på med datorn ? (under förutsättning att den är i on-läget)

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Om den funkar som WD MyBook så kan man stänga av och på den som man själv behagar. MyBook'en stänger av sig när datorn stängs av. Förvånande om denna fungerade på nåt annat sätt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Synd bara att intaget för kylningen är ovanpå enheten så att man inte kan stacka flera diskar ovanpå varandra...