Mycom i konkurs?

Permalänk

Mycom i konkurs?

Verkar som Mycom håller på och klappa ihop!

Sidan är nere och dom finns med på pricerunners lista.

http://se.pricerunner.com/svartalistan.html

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Konkurs inledd 2007-04-10

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

oh fan, där ser man!

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Konkurs inledd 2007-04-10

vart hittar du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
vart hittar du det?

Företagsupplysning

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Såg nyligen att det stod "Webbsidan och butiken är stängd för ombyggnad." på mycom.se vilket ju verkade aningen konstigt... Då har vi ju förklaringen där.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fönstren på butiken i sthlm är täckta med byggpapp och det står "omskyltning pågår".. Öppettider osv är bortplockade..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

inte lär man sakna dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj där ser man, kanske bäst ta bort dom från mina bokmärken.
Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Jag beställde delar där i måndags och har sedan i tisdags föröskt få tag på dom, för att höra vad som händer med tanke på deras hemsida. I dag fick jag svar via mail och där stod bla "Härmed meddelas att Mycom AB från och med 2007-04-11 har försatts i konkurs."

Så det blev till att beställa delar från någon annan istället!

/Roger

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat när webbhallen slog upp vägg i vägg med mycket lägre priser. Jag kommer inte heller sakna dem.

Det positiva var att det inte var några köer i butiken om man behövde något snabbt. Hos webbhallen så får man vänta i år. Personalen kan springa iväg ibland och vara borta i ca 10 minuter en kvart... men men, det är bra priser.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer iallafall sakna dom till en viss grad. Jag brukade alltid handla av dom när de låg i Pub-huset och de var alltid trevliga och iallafall på den tiden hade koll.

Även när de låg bredvid Webhallen så tycker jag de var trevliga de få gånger jag var inne. Det stora problemet var att de praktiskt taget aldrig hade något på lager. Alltid när jag ska ha något så tittar jag på iallafall Mycom och Webhallen efter vem som har varan i lager och pris och Mycom hade praktiskt taget aldrig något i lager.

Jaja, alltid synd me mindre valmöjligheter.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jag handlade också hos mycom mycket när Webhallen inte fanns. DÅ skulle jag ha saknat dem men inte NU.

Jag beställde två ovanliga prylar till ett pris av ca 4000 kronor.
Beställningsvaror båda två. Jag väntade... och väntade... och väntade. Det hände inget på ca 1 månad. Jag mailade och frågade vad som hände och fick då svaret att varorna hade utgått. Snällt om de hade meddelat mig det så jag hade sluppit vänta. Letade vidare och hittade samma varor hos inWarehouse. Tog några dagar för dem att få in dem. Märktes alltså att det gick utför med Mycom som jag annars har varit nöjd kund till.

Permalänk
Medlem

Mycom hade verkligen gått ner sig de senaste åren. Minns att jag började handla hos dem någon gång i slutet av 90-talet, om jag inte minns helt galet. När de låg i glasdelen av PUB-huset. Då var det faktiskt rätt bra skött, bra kunnighet och ett intresse. Men något år innan flytten och efter flytten var de bara jobbiga att ha att göra med. Köpte iofs en router där för en fem månader sedan. Hoppas att den håller.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

RIP Mycom jag handlade mycket hos dem när dom låg på fridhemsplan och en del strax efter flytten till Pub-huset...

Dom var billiga och bra ett tag i alla fall.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

Köpte iofs en router där för en fem månader sedan. Hoppas att den håller.

Försök ta reda på vilken detaljist dom använde sig av för du har rätt att gå bakåt i leden vid ev reklamation även om detaljisten säkerligen kommer att säga åt dig att "sticka och brinna" eftersom dom inte är så förtjusta i att ta i sådana ärenden men KKL ger dig rätt till det.

Skulle dom strula så säg till att det blir s k småmål i tingsrätten isf men först efter att du konsulterat din konsumentvägledare i hemkomunen.

Tyvärr är det sådant man får ta till när aktörer på marknaden inte vill rätta sig efter rådande lagstiftning utan kör sitt eget race och låtsas vara ovetande om KKL!

Permalänk
Medlem

Men jisses, lugna ner dig ett par hekton.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Men jisses, lugna ner dig ett par hekton.

Nope KKL gäller fullt ut men tyvärr har jag varit i diskussion med folk som inte fattat det!

Permalänk
Medlem

Tyvärr är lagen en sak och verkligheten en annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Tyvärr är lagen en sak och verkligheten en annan.

Jodå jag vet för när det infördes i KKL att du hade rätt till ersättning för utlägg du gjort för ett garantiärrende så fick jag flera år efter att det trätt i kraft ha långvariga diskussioner med säljare för att få ut reseersättning.

Antar att det är så rent allmänt för oss alla för ändringar till vår fördel dom kan vi nästan direkt medan det motsatta tar några år att smälta in :D.

Permalänk
Medlem

Det jag menar är att jag inte var ute efter en predikan om KKL, jag är fullt införstådd med allt i KKL. Däremot har du en tendens att bli lite rabiat när ordet garanti kommer upp i en diskussion.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Men jag handlade bara när de låg i Pub-huset. Sen när webhallen dök upp, med ett större lager och billigare priser. Ja. Det är dumt att vara lojal när det finns pengar att spara.

Fast som Webhallens chef sa, "vi ser inte mycom som en konkurrent, de har 3-400 kunder om dagen, vi har 1500 kunder om dagen"

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det jag menar är att jag inte var ute efter en predikan om KKL, jag är fullt införstådd med allt i KKL. Däremot har du en tendens att bli lite rabiat när ordet garanti kommer upp i en diskussion.

Ok! Försöker bara hjälpa till genom att tala om vilka rättigheter man har som privatkonsument och som är långt större än vad många här tror. Tyvärr finns det dom som inte vill att privatkunder ska bli upplysta om detta utan istället blir rabiata mot mig.

Permalänk
Medlem

Ja asså - så fick jag då rätt till slut. Skrev för något år sedan här på Swecen att bolag som missköter sin kundsupport kommer förr eller senare att slås ut.

Voila - ce la vie!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet någonting om konkurrsboet?

Permalänk
Medlem

kommer sakna dom lite då kön brukade vara kanske 2pers före max och varan endast kostade 100kr mer eller något i den stilen, medan på webhallen var det 100 pers före, ibland är min tid värd 100kr...ibland mer än så!
ja där ser man som sagt, brukade vara trevliga där oxå...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jaha, har handlat av dem ett par tre gånger och har alltid blivit bra bemött. Har iofs inte behövt lämna reklamera något dock ...

Trist att de behöver slå igen, det var en trevlig "efterskolanpromenad" att kika förbi Webhallen, MyCom och Hifi-klubben för att kika på deras sortiment. Promenaden blev plötsligt lite mindre

Permalänk
Hedersmedlem

Lyckotomten: håller med dig. jag brukar alltid ta en promenad från jobbet och titta in på allt från elgiganten/SIBA på kungsgatan till Webhallen/Mycom/Hifiklubben och diverse spelbutiker på vägen tillc entralen. Tyvärr är det fler som verkar slå igen.

Software express vid Hötorget slog igen ganska nyligen. Mycom slog igen nu. Och TV-spelsbörsen vid Åhlens ska slå igen snart. Lite tråkigt eftersom man alltid kunde hitta spel tidigt vid någon av dessa butiker (TV-spelsbörsen och Software express alltså).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Och TV-spelsbörsen vid Åhlens ska slå igen snart.

Nä, nu blir jag rejält deppad. Jag har köpt spel hos dem, på deras olika platser, i snart 17 år.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Då butiken upphör, som sagt, så kommer Mycom att ha en utförsäljning från och med Måndag och så långt lagret räcker.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller