Intermec - Hur kommer jag åt Windows?

Permalänk
Medlem

Intermec - Hur kommer jag åt Windows?

I jobbet använder vi oss av Intermec, handdatorer. När man startar upp den så startar den upp "vårat" program automatiskt. Det som vi använder oss av i jobbet, vilket är tråkigt...

Har försökt på massa sätt att avbryta den processen så att man kan få utforska Windows och dess funktioner. Har för mig det är Windows Mobile. Det har hänt ibland att datorn har låst sig då man haft den i fickan. Då har den programet avlutats och man har kunnat pilla runt lite.

Är det någon mer om har sådana här i jobbet eller är bekant med dom på annat vis? Hur gör man för att komma åt Windows?

Permalänk
Medlem

heheh, trodde ALDRIG nån skulle fråga

tror inte den här handdatorn används av så många så du vet nog var jag jobbar också för den delen, har försökt som fan att få det att funka också...

hela problemet är.... att man MÅSTE först logga in i "vårat" program, för att aktivera GPRS, annars GÅR det inte att starta GPRS , har försökt tro mig!

sååå grejen äär ..att komma ut FRÅN vårat program och ut i windows, då GPRS är uppkopplat, och då kan vi använda MSN IE osv...

det finns nå trick! men satan i gatan vilket är det?? typ 4 knappar upp o ner höger osv hehe ...nåt sånt, nåt dolt på skärmen kanske?

mmmm...också sugen på att veta

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Haha kul att höra

Det måste ju finnas nått knep. Får väll se om man kan lyckas komma över någon form av manual.

Kanske finns på deras hemsida?

Permalänk
Medlem

Hmm, tror det där är nåt Teknikerna gör själva

har provat att logga in på GPRS, när den nångang har stannar i win..
men den vill inte logga på..

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Hittade manualer på Intermec.
http://home.intermec.com/eprise/main/GSS/Service/Content/Depo...

Kommer du ihåg vad modellen heter?

Permalänk
Medlem

yep, kikade precis 700C heter den..

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Idag hände något mystiskt. När jag skulle logga ut kraschade programmet. Så då kom jag åt Windows och GPRS grejset var fortfarande aktiverat. Men jag kom inte ut på Internet eller på MSN....

... men jag kunde spela Solitare på väg till Göteborg iaf.

Permalänk
Medlem

haha fler än jag som har försökt att komma åt spelen i våran "kära" handdator Är väll bara Fedex och ett till företag som använder dessa och jag gissar på att vi är från den senare

Vet att det gick att ringa med dom förut också, en hos oss gjorde nämligen det.. men när fakturan landade på någons bord så försvann denna funktion från iaf våra handdatorer i sammband med uppdateringar, kanske är kvar på era?

Permalänk
Medlem

Vi har även dessa handatorer på mitt jobb. Dock så är våra inte i "Erat program" utan direkt i windows. Men tyvärr så har vi ingen trådlös förbindelse till dessa än (håller på att programeras in) men annars liten kul grej att leka med (solitaire är förbaskat roligt!....)

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

får man fråga vart ni jobbar som har Intermec handdatorer? vet att carlsberg, fedex och poståkeriet kör med dessa datorer iaf.. själv jobbar jag på Poståkeriet.
har lyckats krascha våra datorer när man loggar in i vår programvara och trycker på tangetlåset... då brukade de hela låsa sig så fint.. men den funktionen har försvunnint i nån uppdatering av mjukvaran.

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Jävla skithanddator är det iaf. Kraschar när den vill. Varför gjorde de sen så stor och tung och jävlig. Man tappar fan byxorna när man har den i där och den gnuggar sig mot benet så att man är helt röd och har sår efter en hel arbetsdag.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Jävla skithanddator är det iaf. Kraschar när den vill. Varför gjorde de sen så stor och tung och jävlig. Man tappar fan byxorna när man har den i där och den gnuggar sig mot benet så att man är helt röd och har sår efter en hel arbetsdag.

"Sår" ?! haha hur lyckas du få det?

japp, jag jobbar på poståkeriet..
Kommer ihåg gamla goda tiden med dom gamla hand datorerna när man kunde gå och ändra klockan när man var lite sen med 14 paketen elr 55paketen

Borde gå fixa på denna med? Man kommer ju åt startmenyn enkelt i den nyaste versionen iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xxtr3m
"Sår" ?! haha hur lyckas du få det?

japp, jag jobbar på poståkeriet..
Kommer ihåg gamla goda tiden med dom gamla hand datorerna när man kunde gå och ändra klockan när man var lite sen med 14 paketen elr 55paketen

Borde gå fixa på denna med? Man kommer ju åt startmenyn enkelt i den nyaste versionen iaf.

haha! ja just det. Oj då ett 9:00 två timmar försent, så var det bara att ändra tillbaka klockan

Permalänk

nu fattar jag varför paketen fastnar i ånge i evigheter :P:P

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Japp!

Men där verkar de mer fippla med en dag i taget:)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415