Har du mer respekt för auktoriteter?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nej, det är det inte alls. Har man som jobb att vara lapplisa är man en idiot. Det har dom valt själva. På samma sätt som man kan välja andra ytterst tveksamma sysselsättningar i livet.

Världen hade inte gått runt utan alla de som tar de " ytterst tveksamma sysselsättningar"...

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Som sagt, de har själva valt att bli lapplisor. Ingen tvingar dom att göra det jobbet. Anledningen att jag gör fel är ju rätt uppenbar och kommun och lapplisor borde visa sympati. Det är dock ett ord som saknas i deras vokabulär. Det är även därför de lappar folk när man inte ens varit borta 5 minuter från bilen samt gör andra grejer de inte ens får göra. Därför hatar jag lapplisor. Det är ju jävligt lätt att vara klok när man aldrig ens haft det här problemet. Men skulle ni bo i storstad med liknande problem tror jag inte ni hade varit lika glad när ni ser lapplisor.

Tror du verkligen att någon har lapplisa som sitt drömyrke och har valt det framför ett bättre arbete? Hur roligt är att ständigt vara beredd på att komma i konflikter med folk, bara för att de inte kan acceptera sina böter? Tv-peljare är för övrigt ett liknande yrke där det förekommer mycket hot.

Det finns en förbaskat massa arbetslösa personer och de behöver ha pengar för att klara sig, får de pengar från a-kassa eller socialen så måste de söka de lediga jobb som finns. Det går inte säga att man är för fin för att vara lapplisa.

Angående ont om parkeringsplatser så kan du väl åka mer tunnelbana?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoritet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ok, sen när du växer upp kanske du förstår att det inte är dom som är lite snurriga i huvudet.

Ja eller så kanske du kan dra ett vettigare argument med tanke på att jag är mer uppväxt än dig och äldre. Bara för att jag inte håller med dig betyder det inte att jag inte är uppväxt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Tror du verkligen att någon har lapplisa som sitt drömyrke och har valt det framför ett bättre arbete? Hur roligt är att ständigt vara beredd på att komma i konflikter med folk, bara för att de inte kan acceptera sina böter?

Ja det finns folk som har valt det. Min mor gick i samma klass som en kvinna som ville bli lapplisa och hon är fortfarande lapplisa, idag ungefär 30 år senare(iaf var hon det för två år sedan då man senast såg henne).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Angående ont om parkeringsplatser så kan du väl åka mer tunnelbana?

Jag åker buss, pendeltåg och tunnelbana så ofta som det går. Men att frakta saker på ovanstående är omöjligt och sedan går de inte riktigt överallt tillräckligt smidigt. Vissa sträckor tar ju betydligt längre kommunalt.

Permalänk
Medlem

nope, snarare tvärtom då dessa har en förmåga att vara pretantiösa assholes som förtjänar en kaktus i anus, självklart finns det undantag men de är så få att jag inte ens behöver tänka på dem.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag brukar utgå från ett slags nolläge där jag är helt normal. Sedan kan en person förtjäna eller förlora min respekt (oftast går ju sådant mycket fort). Men jag kör inte med några mallar och jag placerar alla på min nivå när det gäller titlar osv (jag niar inte och ser inte upp till en titel).

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoritet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Massa text

Hade du tyckt det var kul om någon random snubbe som du aldrig sett förut hade sprungit in på ditt kontor och hotat, svurit och kastat förbannelser över dig bara för att du lämnade in en rapport?

(vet inte vad du jobbar med men tar ett ganska vanligt yrke som exempel)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja eller så kanske du kan dra ett vettigare argument med tanke på att jag är mer uppväxt än dig och äldre. Bara för att jag inte håller med dig betyder det inte att jag inte är uppväxt.

Ditt argument är att Lapplisor borde brinna i helvetet för de ger dig böter när du parkerar fel. Om inte det är ett dåligt argument, så vet jag inte vad som är det. Som sagt, väx upp.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för au

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wirf
Hade du tyckt det var kul om någon random snubbe som du aldrig sett förut hade sprungit in på ditt kontor och hotat, svurit och kastat förbannelser över dig bara för att du lämnade in en rapport?

(vet inte vad du jobbar med men tar ett ganska vanligt yrke som exempel)

Nej det hade inte varit kul. Men din liknelse har ingen grund eftersom det är två helt olika saker. Ingen har som sagt tvingat dom att göra det dom gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ditt argument är att Lapplisor borde brinna i helvetet för de ger dig böter när du parkerar fel. Om inte det är ett dåligt argument, så vet jag inte vad som är det. Som sagt, väx upp.

Nej, jag sa att jag inte skulle sörja om de dog. Mina argument för det är att de beter sig som svin eftersom de lappar bilar när det inte finns lagliga alternativ. Även för att de lappar när de inte får.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt fö

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Nej, jag sa att jag inte skulle sörja om de dog. Mina argument för det är att de beter sig som svin eftersom de lappar bilar när det inte finns lagliga alternativ. Även för att de lappar när de inte får.

Det är klart det finns lagliga alternativ. Ta inte bilen? Ditt hela argument går ut på att du hatar dem för att de gör sitt jobb, även om det är ditt fel. Borde du snarare inte hata kommunen som inte bygger mer parkeringsplatser? På ingen nivå är detta lapplisornas fel.

Ditta andra argument:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ingen har som sagt tvingat dom att göra det dom gör.

Är det någon som tvingat dig att parkera olagligt?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respek

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Är det någon som tvingat dig att parkera olagligt?

Kommunen ju...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Hur är en VD en auktoritet? Visst, för bolaget, men det är inte som om han har någon slags auktoritet gentemot mig...
Läkare och professor är sådana titlar som förtjänar respekt, efter år och år av pluggande förtjänar man det.

Javisst ja... en VD har naturligtvis inte studerat? Så du känner inte att du har större respekt för en person i en ledande roll som tex Ericssons VD?

Han har då inte studerat?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respek

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det är klart det finns lagliga alternativ. Ta inte bilen? Ditt hela argument går ut på att du hatar dem för att de gör sitt jobb, även om det är ditt fel. Borde du snarare inte hata kommunen som inte bygger mer parkeringsplatser? På ingen nivå är detta lapplisornas fel.

Ditta andra argument:

Är det någon som tvingat dig att parkera olagligt?

Kommunen tvingar en indirekt. Det är inte så lätt att inte ta bilen om man ska använda den för att frakta eller åka till ställen som är svåråtkomliga kommunalt. Det finns inte mkt plats att bygga parkeringsplatser eftersom det är så tätbefolkat. Kommunen borde inte skicka ut lapplisor men som sagt de har ju valt att göra jobbet vilket leder till att jag inte tycker om dom heller.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Kommunen tvingar en indirekt. Det är inte så lätt att inte ta bilen om man ska använda den för att frakta eller åka till ställen som är svåråtkomliga kommunalt. Det finns inte mkt plats att bygga parkeringsplatser eftersom det är så tätbefolkat. Kommunen borde inte skicka ut lapplisor men som sagt de har ju valt att göra jobbet vilket leder till att jag inte tycker om dom heller.

Du kan ju inte bara säga att det inte finns så mycket plats att bygga parkeringsplatser på och sen låtsas som att det inte är mer med det.

Förstår att du tycker att lapplisorna gör helt galna saker ibland och det stämmer säkert, men helt utan några lapplisor och någon risk för att åka dit skulle folk kunna parkera hur som helst. Då kvarstår i och för sig rädslan för att en annan bil skulle råka krocka deras, och det är borde fungera avskräckande för en del åtminstone.

Hur som helst, man kan inte bara säga att det är tätbefolkat, det ligger redan andra hus på den marken osv. Om bilarna inte får plats får man väl helt enkelt göra plats. Riva gamla, fula bostadshus! Finns gott om dem.

Detta är ytterst få politiker som vågar framföra något sådant, men säg att du river ett antal hus och bygger parkeringshus istället, och trafiksituationen blir klart bättre av det. Nyttan för samhället i stort lär överväga att några boende i gamla skrutthus blev tvungna att flytta. Självfallet menar jag att kommunen köper ut dem eller ordnar med nya hyreslägenheter om det var såna det rörde sig om.
Men att köra miljöpartistilen och säg att vi ska minska kraftigt på biltrafiken, förbjuda bilar i halva stan osv. funkar inte. Inte att som alla andra partier sticka huvudet i sanden heller.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Kommunen tvingar en indirekt.

Jaså, kommunen tvingar dig. Synd att du tar ut det på lapplisorna. För du tvingar ju lapplisorna DIREKT till att lappa dig. Du har flera alternativ:

- När det är match, som nu, så ta lokaltrafik eller samåk.
- Åk alltid lokaltrafik.

Försök inte skylla ifrån dig...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du me

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Du kan ju inte bara säga att det inte finns så mycket plats att bygga parkeringsplatser på och sen låtsas som att det inte är mer med det.

Förstår att du tycker att lapplisorna gör helt galna saker ibland och det stämmer säkert, men helt utan några lapplisor och någon risk för att åka dit skulle folk kunna parkera hur som helst. Då kvarstår i och för sig rädslan för att en annan bil skulle råka krocka deras, och det är borde fungera avskräckande för en del åtminstone.

Hur som helst, man kan inte bara säga att det är tätbefolkat, det ligger redan andra hus på den marken osv. Om bilarna inte får plats får man väl helt enkelt göra plats. Riva gamla, fula bostadshus! Finns gott om dem.

Detta är ytterst få politiker som vågar framföra något sådant, men säg att du river ett antal hus och bygger parkeringshus istället, och trafiksituationen blir klart bättre av det. Nyttan för samhället i stort lär överväga att några boende i gamla skrutthus blev tvungna att flytta. Självfallet menar jag att kommunen köper ut dem eller ordnar med nya hyreslägenheter om det var såna det rörde sig om.
Men att köra miljöpartistilen och säg att vi ska minska kraftigt på biltrafiken, förbjuda bilar i halva stan osv. funkar inte. Inte att som alla andra partier sticka huvudet i sanden heller.

Jag har ytterst svårt att se några hus i Råsunda som är gamla skrutthus som skulle kunna rivas för att skapa parkeringshus. Sedan tror jag det saknas en budget för att köpa dessa hus alternativt bygga något som löser problemet. Visst ibland så måste ju bilar flyttas för att de står på väldigt olämpliga ställen, men vi snackar om platser här där de inte utgör någon direkt fara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jaså, kommunen tvingar dig. Synd att du tar ut det på lapplisorna. För du tvingar ju lapplisorna DIREKT till att lappa dig. Du har flera alternativ:

- När det är match, som nu, så ta lokaltrafik eller samåk.
- Åk alltid lokaltrafik.

Försök inte skylla ifrån dig...

WTF? Om man inte har möjlighet till det då? Läser du ens vad jag skriver? Men visst jag skiter fullständigt i vad du tycker, jag tycker inte om lapplisor punkt. Sen om du älskar dom må så vara men alla behöver inte hålla med dig.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
WTF? Om man inte har möjlighet till det då? Läser du ens vad jag skriver? Men visst jag skiter fullständigt i vad du tycker, jag tycker inte om lapplisor punkt. Sen om du älskar dom må så vara men alla behöver inte hålla med dig.

Cykla då förfan, gör vad som helst. Slutklämmen är att man måste ju vara helt pantad om man hatar lapplisor för att man "tvingas" till att parkera fel när det är match hemma eftersom det helt klart är lapplisorna som tvingar dig till det. Suck... Se din egen del i det lite också, va?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: H

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Cykla då förfan, gör vad som helst. Slutklämmen är att man måste ju vara helt pantad om man hatar lapplisor för att man "tvingas" till att parkera fel när det är match hemma eftersom det helt klart är lapplisorna som tvingar dig till det. Suck... Se din egen del i det lite också, va?

Ja och hur fan ska jag frakta saker på en cykel, det är väl för fan inget vettigt alternativ till att färda långa sträckor heller med eller utan frakt. Jag har skrivit flera anledningar till varför jag inte gillar lapplisor om du inte håller med fine, jag skiter som sagt i det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja och hur fan ska jag frakta saker på en cykel, det är väl för fan inget vettigt alternativ till att färda långa sträckor heller med eller utan frakt. Jag har skrivit flera anledningar till varför jag inte gillar lapplisor om du inte håller med fine, jag skiter som sagt i det.

Det finns ju inget att hålla med om? Du har inget argument! Du hatar lapplisor för de ger dig böter när du parkerar fel... Du parkerar fel för KOMMUNEN har inte byggt tillräckligt många parkerkingsplatser så att dina kompisar kan se på match hos dig.

Ingen som har tvingat dig att parkera fel. Ingen som tvingat lapplisorna att lappa. Men det är deras jobb och det måste göras.

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för au

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nej det hade inte varit kul. Men din liknelse har ingen grund eftersom det är två helt olika saker. Ingen har som sagt tvingat dom att göra det dom gör.

Nej men lilla vännen.
Ditt bästa argument hittils:

1. Ingen har tvingat dom att göra sitt jobb.

svar på tal. INGEN har tvingat dig att bo brevid råsunda! flytta te joukkasjärvi lr ngt

snälla sluta förpesta tråden

Permalänk
Medlem

Jag behandlar alla människor jag träffar som jag inte känner likadant. Grundregeln är att jag ger respekt till personen oavsett om denne är en sopbilstömmare eller kungen. Jag ändrar inte mitt beteende bara för att personen är mer "lyckad" än någon annan.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)