GRAW 2 PC, "officiell" tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
Varför får jag inte välja high i texture settings, när jag trycker in high säger den att performance kan bli lidande och spelar ingen roll om jag väljer jag eller nej där så går den bara tillbaka till medium :/ snyft ska väl kunna lira på high med en core 2 duo 2.4 ghz @ 3.6 ghz med 8800 gts och 2 gig ram.

Du kan gå runt de genom att redigera config filen till spelet, sök på google. Det har med mängden minne på grafikkortet att göra, om det är mindre än 512mb så tror ja de inte går å ställa in, om jag minns rätt.

EDIT: läs här
http://www.tweakguides.com/GRAW2_7.html

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hmm, hur fasen styr man sina ghosts i förstapersons-läge? Genom att trycka på 1 får jag möjlighet att beordra förflyttning men hur fasen får jag dem att utföra ordern? På TacMap trycker man ju F5 för att utföra en order men det funkar ju inte i förstaperson?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Joo, tryck ner scroll-knappen.

Permalänk
Hedersmedlem

skitkul spel som jag börjat spela några dagar sedan. Lite hackigt för mig men inte så farligt att man inte kan spela. Lite jobbigt när sina ghosts är lite dumma dock och fastnar eller springer ut framför fiender bara när man har dem på follow.

Permalänk
Medlem

det problemet har jag stött på också, men jag brukar faktisk beordra dem att springa rakt in i fiendens läger hela tiden ^^, och sedan leker jag ninja och plockar alla själv xD.

Permalänk
Medlem

har klarat spelet några gånger och tycker fortfarande det är roligt. Men det flyter typ lika bra på mitt förra x1900xt 512mb som det gör på mitt hd2900xt med allt på högsta. Men när jag drog ner höga texturer eller vad det heter så får jag ca 70fps, varför är det så?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

För at det är j*vligt mycket texturer, testa kör med max texturer och stäng av v-sync. då borde det flyta!

Permalänk

70FPS bör väl räknas som flyt, eller missförstod jag det hela?

Permalänk
Medlem

jo, 70 fps räknas som att det flyter, men man ser ju små lagg här o där, 100 FPS gäller för finsmakaren.

Permalänk
Medlem

I 70fps kan du väl omöjligt se "små lagg"? Tror att där det hackar till lite är att spelet måste ladda in mer texturer.