Vad är er åsikt om Mona Sahlin?

Permalänk
Glömsk

Vad är er åsikt om Mona Sahlin?

Sedan flera månader socialdemokraternas nya partiledare.

Själv har jag inte direkt något förtroende för Sahlin. Den här filmen sammanfattar rätt bra: http://www.youtube.com/watch?v=HE6VXnScmC4

Sen finns det ju en hel del "konstigheter" som filmen ovan inte tar med, exempelvis alla citat: http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

Jag har väldigt svårt för henne, och inte bara pga den politik hon representerar.

Permalänk
Medlem

Hon blev vald pga hon var kvinna, inte hennes kompetens, det är jag fullständigt övertygad om.
S har inte alls förstått begreppet feminism, rätt person på rätt plats oavsett kön.

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt skeptisk till en början men jag tror att hon kommer skaka liv i sossarna igen vilket behövs. Tror helt klart att hon har en väldig stark möjlighet att bli stadsminister.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte Mona Sahlin och jag gillar inte Socialdemokratiska "Arbetarpartiet". Håller med Simons om att de inte riktigt verkar förstå befreppet feminism så bra eller så är det kanske jag som har missuppfattat, jag vet inte. Lite motsägelsefullt tycker jag i alla fall att det är bra med ytterligare en kvinnlig partiledare...

Permalänk

Det finns väl gott om duktiga kvinnor inom Socialdemokraterna, så det handlar väl att hon är en känd kvinna? De kunde i.o.f.s. som Unika partiet ha frågat Linda Rosing.

Jag tycker det är synd att socialdemokraterna fick henne, men jag tror inte alls detta kommer hindra folk rösta att på dem snarare tvärtom. Mona Salin är väl mycket för att det ska bli billigare att skaffa lite barn här och där som man tycker, och det stämmer bra överens med den svenska befolkningens tyckande också.
Mer prat om barnfamiljer än om arbeten, är det jag vill minnas då jag tänker på henne. (huruvida det nu stämmer i verkligheten, eller jag bara inbillar mig)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Haha 75% på "jag gillar inte Sahlin", oväntat Själv valde jag neutral då jag inte alls vet hur hon är som person. Dock verkar hon rätt trevlig av det jag sett av henne, och hon har ett rätt skönt leende som hon ofta använder, till skillnad från de flesta politiker. Men de flesta minns väl mest de misstag hon begått och fokuserar på det.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Hon är säkert jättetrevlig som person men jag tycker inte det spelar så stor roll när det handlar om ens lämplighet som statsministerkandidat.

Permalänk

Nej det stämmer. Men pollen verkar ju vara vad vi tycker generellt, inte bara hur hon sköter sig politiskt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Det är nog inte många som känner henne här ändå så man kan nog räkna med att folks åsikter främst kommer att baseras på hennes officiella person.

Det är ju på grund av hennes position hon är intressant, annars skulle ingen ens veta om vad hon har haft för sig eller bry sig så mycket skulle jag tro.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Ännu ett offer för "jämställdheten". Jämställdhet har man ju när man har 50% kvinnor och 50% män, absolut inte när alla har samma chanser oavsett kön. Läs bara valfritt företags jämställdhetsplan.

Vad gäller Mona Sahlin så hoppas jag för demokratins skull att hon blir avsatt före valet. Kan iaf själv inte tänka mig att rösta på SAP med henne som partiledare, inte ens om jag så vore partipolitiskt aktiv i SAP själv.

"Hennes styrka är inte tänkandet, utan hennes sätt att förmedla ett budskap"
Göran Persson, 1997, om Mona Sahlin.

När man läst alla quotes på wikiquote och sett hennes historia så kan man inte annat än att hålla med Persson vad gäller första delen av hans citat iaf.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Nej det stämmer. Men pollen verkar ju vara vad vi tycker generellt, inte bara hur hon sköter sig politiskt.

Såg du debatten hon hade emot jimmy åkesson?
Hon hade inte en suck, jag hade tom gjort det bättre.

"Jag tycker Zlatan är svensk"

ZOMG!

Permalänk
Medlem

Det är ganska svårt att säga vad hon går eller inte går för i dagens läge, när vi inte sett henne som statsminister. Får se hur det blir i nästa val. Sossarna behövde förnyelse i vilket fall som helst, kanske mest för att blåsa lite ny och fräsch energi i partiet efter förra valet.

Vi får väl se vad som komma skall

Permalänk
Medlem

Nej, får tyvärr inte alltför positiva vibbar av henne.

Synd. Det behövs en stark partiledare för sossarna om det ska bli regeringsskifte 2010. Hade mycket hellre sett Margot Wallström på posten.

Visa signatur
Permalänk

Jag är inte speciellt förtjust i Mona. Däremot tror jag att hon kommer att gynna Socialdemokraterna under en tid, det har talats länge om att nästa ledare skulle bli en kvinna och jag tror att många kvinnor kommer "hitta tillbaks" till (s) bara för det. Både Mona och Margareta Winberg var påtänkta för +10 år sedan, och Anna Lindh var ju deras självklara val (eller, ja, Görans). Hon är nog deras enda politiker som jag hyst respekt för politiskt sett lugn, sansad och säker debattör.

Läste igenom citaten på swiki och ett citat var ju faktiskt lite roligt "Vet du vad som är den nya innebörden av ordet åsiktsutbyte? Det är att man går in till Göran Persson med en åsikt och går därifrån med hans." Om det nu verkligen är hon som myntat det vettetusan, men det känns som att det var så det fungerade under hans regim.

Permalänk

jag skulle utan problem kunna sträcka mig till att kalla de känslor jag har inför Mona för avsky.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett riktigt bra val av partiledare. Det ökar chanserna att det faktikst blir en borgerlig seger även i nästa val.

Permalänk

hehe

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Är ju precis ur vilket perspektiv man ser det. Å ena sidan är hon "bra" eftersom hon är så dålig och inkompetent att hon omöjligen borde kunna leda SAP till valseger, det kan helt enkelt inte vara något bra att ha någon med ett sådant förflutet. Å andra sidan vet man aldrig hur svenska folket får för sig att rösta, man glömmer lätt och om man skulle få en S-seger vid nästa val så har jag svårt att tänka mig en sämre statsminister. Jag blir inte förvånad om hon byts ut innan valet 2010, hon borde ha gjort bort sig vid det laget.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

För varje gång hon gör ett helt ok uttalande så kommer hon med ett annat genomkorkat uttalande eller åsikt. Nä, hon känns opålitlig.

Rent politiskt för att vitalisera S så är det inget helt dumt val faktiskt. Men rätt stor del av svenska folket verkar inte ha något större förtroende för henne.

Väntar på ännu ett klavertramp från henne så att väljarna rör sig höger igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Det är nog inte många som känner henne här ändå så man kan nog räkna med att folks åsikter främst kommer att baseras på hennes officiella person.

Det är ju på grund av hennes position hon är intressant, annars skulle ingen ens veta om vad hon har haft för sig eller bry sig så mycket skulle jag tro.

Mjo det har du iofs rätt i.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Mona SaHlin.... vad kan man säga.

ETT STORT J*VLA SKÄMT ^^

EDIT: Det räcker istort sett med att läsa

http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin som trådskaparen länkade så får men se att denna kvinna är en råtta i maskeradkostym

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Har aldrig litat på henne vad jag minns, inte ens när jag såg henne på tv som liten.

Permalänk
Medlem

Totalt neutralt. Hon har inte suttit på platsen tillräckligt länge för att jag ska tycka att hon gjort ett bra eller dåligt jobb.

Det starkaste minnet jag har av Mona Sahlin var när jag satt å fika med en socialdemokrat och en moderat i Krakow, och de båda glömde bort vad hon hette och försökte få mig att komma ihåg också. Men jag hade också glömt. Erkänn det scenariot lät ganska vuxet?

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett Margot Wallström på posten istället, då jag inte gillar Mona överdrivet mycket.

Sen kan man ju undra vilka intentioner och politisk uppfattning personen som skapade video har. Står på y-tube att han är från danmark, någon som vågar gissa att det är en lögn? Tror inte särskilt många danskar vet vem hon är.
Sen så kan man ju också undra vad meningen är med att lägga in bilder på henne rökande. Kan det vara smyggreklam för Prince eller bara ett i raden av liberala försök till att demonisera.

Btw: När får vi Psionicist se tråden "Vad är er åsikt om Fredrik Reinfeldt"

Permalänk
Medlem

Tycker Sahlin var ett mycket konstigt val av partiordförande, hennes politiska karriär borde vara död och begraven sedan länge vid detta laget tycker man.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Jag och mina kompisar i Muf organiserade utdelning av toblerone när Mona Stalin var i kalmar på 1:a maj... Min bror blev arresterad för "störande av allmän ordning". Sosse-poliser....

Men jag tycker det är bra att sossarna valde Mona Stalin som partiledare...
Vi har ju vunnit nästa val nu!

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

Ingen av de där sakerna som upptas i videon är ju särskilt "ÅH, NEJ!".
Vad har hennes personliga liv (som onekligen inte är det bästa) med hennes politik att göra?
Det känns som ett dåligt försök att smutskasta sossarna. Det finns bättre sätt än att försöka förstora allting.
Om hon får slippa betala tv-licens utan att behöva avgå betyder det inte att hon måste avgå bara för att andra blev tvingade att göra det - snarare borde de andra inte behövt bli tvingade att gå. Exempelvis.

Attackera politiken, inte personen, annars blir det bara löjligt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Hade hellre sett Margot Wallström på posten istället, då jag inte gillar Mona överdrivet mycket.

Sen kan man ju undra vilka intentioner och politisk uppfattning personen som skapade video har. Står på y-tube att han är från danmark, någon som vågar gissa att det är en lögn? Tror inte särskilt många danskar vet vem hon är.
Sen så kan man ju också undra vad meningen är med att lägga in bilder på henne rökande. Kan det vara smyggreklam för Prince eller bara ett i raden av liberala försök till att demonisera.

Btw: När får vi Psionicist se tråden "Vad är er åsikt om Fredrik Reinfeldt"

Det är inte säkert att uppladdaren är den som skapade videon.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

AIK:are => gillar henne

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |