Hantera sms med datorn

Permalänk
Medlem

Hantera sms med datorn

Hej alla sweclockare!

Jag skickar och läser väldigt många sms och skulle gärna göra detta via datorn om det är möjligt. Jag använder alltid telefonen som modem när jag surfar och det skulle ju vara väldigt smidigt om jag samtidigt kunde läsa mina sms på datorskärmen.

Vart kan jag hitta mer information om detta?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

myphonexplorer om du använder dig av en SE telefon

Permalänk
Medlem

"MyPhoneExplorer is designed for SonyEricsson K700,K750,K800 - but it works with every SonyEricsson-phone exept the symbian-based phones (P-series, M600, W950)"

Jag har just en M600
Programmet verkar utmärkt annars.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
"MyPhoneExplorer is designed for SonyEricsson K700,K750,K800 - but it works with every SonyEricsson-phone exept the symbian-based phones (P-series, M600, W950)"

Jag har just en M600
Programmet verkar utmärkt annars.

typiskt ;)det finns ett program som heter microsoft sms sender som går o skicka sms via BT. om det skulle vara något

Permalänk
Avstängd

Det är ju så efterblivet att använda SMS, det är ju inte ens tänkt som en meddelandetjänst för konsumenter och moderna telefoner borde ju klara av att skicka e-mails istället, enda anledningen till att det existerar och används är ju att operatörerna tjänar så jävla mycket pengar på det, men visst, gillar man att ge bort pengar så ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
[B]Blablabla.../B]

Varför är det efterblivet att använda SMS? Hellre använder jag sms än att skickar en massa mail om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*
Varför är det efterblivet att använda SMS? Hellre använder jag sms än att skickar en massa mail om jag ska vara ärlig.

Tror att han menar att man skickar e-mail med mobilen, det gör jag.
Mycket billigare och knappt någon gräns på hur mycket man kan skicka, SMS och MMS är begränsade och där med lite "efterblivet".
Försök att skicka en mp3 fil med SMS eller MMS

Så mycket svårare är det inte heller, vilken dator som helst och skickar till [mobilnummer]@tre.se, telia.se bla bla.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Letar också efter ett sådant program men till min nokia. Skulle vara guld när man har sin laptop igång att slippa pilla med sin mobil.

Men det med email via mobilen. Vet inte en enda kotte som använder det, skulle vara guld om folk började. Men så länge vanligt folk använder sms, så använder jag sms.

Visa signatur