Permalänk
Medlem

Strul med mitt Chello 24

Hej, jag har fått problem med mitt Chello 24mbit (Numera UPC?)
Vet att det är svårt att svara på en sån här fråga men det känns som jag prövat allt och vill gärna ha några tips om det går...

Saken är den att mitt internet går ruskigt segt när jag surfar, alla sidor tar hundra år att ladda och filmer på t.ex. youtube är också väldigt långsamma att streama...Det konstiga är att filer jag laddar ner genom till exempel uTorrent når alltid hastigheter upp emot 2.5mb/s (med schyssta källor såklart) och TPtest ger också bra resultat (ca 24mbit ner säger den).

Har också testat att ladda hem den här filen ftp://ftp.port80.se/100M och det gick i ca 2.4mb/s....

Jag har prövat att uppdatera drivrutinerna för mitt nätverkskort (Realtek 8139), ominstallerat webbläsare och startat om modemet några gånger men fortfarande samma strul.

Nåväl, hoppas det inte blev allt för luddigt nu.
Tack på förhand

/Oskar

EDIT: När jag browsar FTP-servrar så går det fort, verkar bara vara strul med HTTP...eller nåt.

EDIT2: Äh skit, glömde nämna att ibland slutar sidor bara att ladda helt plötsligt och det händer ganska ofta att bilder inte visas.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Läs alla andra trådar som skapats under senaste 2 dygnen, comhem har problem med DNSerna på kvällarna och det orsakar segsurf som du beskriver men inte problem med ftp/tankning. Det är alltså inte UPC du har numera utan nått som heter comhem Large.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

2.5mbit av 24mbit var ju en hemskt dåligt

Nä men, skämt osido, det är skillnad på bytes och bits. Får du 2.6MBytes av 24Mbits så är det bra.

Permalänk
Medlem

Suck, var trött när jag skrev det där...självklart vet jag skillnad på bits och bytes, men grejen var ju den att jag tankar filer i 2.6mb/s men surfar med något som känns som 56k modem. Men tack Phunky för svaren, jag har sett de andra trådarna och får hoppas att de löser sina problem snart.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X