Permalänk

Såna där vågar mäter resistansen i kroppen, inget vidare exakt sätt att mäta på. Sen så är väl ändå crunches en bra mycket bättre övning än situps om man enbart vill träna magmusklerna. Plus att det verkar vara jäkligt bakvänt att köra 20+ situps om man är ute efter någon sorts muskelmassa, bättre att plocka fram vikterna och köra flera set istället då.

Permalänk
Medlem

Själv rekommenderar jag en bänk för situps, med den får man träna både rygg och situps på samma gång. Dessutom är de mycket bekvämare.

Har själv en "Total Gym 1000" (från TVSHOP! ), den gav resultat på magen efter en vecka (körde ungefär 100st 2ggr/dag i etapper, och med ett väldigt slött tempo och magen konstant "spänd"). Förövrigt kan man träna lite vadsomhelst på den, och mina bröstmuskler har då blivit starkare har jag märkt, samma sak med armarna.

Förövrigt är det riktigt fint att dra sig upp i en stång också, men tråkigt tungt. Körde lite på den tidigare, och drog ungefär 5st som uppvärmning, sen 10x2 och till slut mellan 15-25 (så mycket jag orkade).

Hursomhelst rekommenderar jag en bänk, fint att lyssna på musik och träna på samma gång! Dessutom ett bra tillfälle att tänka på lite vad som helst.

Visa signatur

Också känd som eml
* C99, OSX86, PHP, Python, Warsow