Visslande fläkt i nätagget - byta eller fixa själv?

Permalänk
Medlem

Visslande fläkt i nätagget - byta eller fixa själv?

Köpte ett Corsair 520 för några dagar sedan men märkte rätt snabbt att fläkten som sitter i visslar. Jag tänkte att det kanske skulle släppa när jag kört den ett tag men än så länge har det inte gjort det.
Är det något man kan fixa själv tror ni med lite olja eller ska man passa på att försöka reklamera det till komplett innan de där 14 dagarna returrätt gått ut?

Permalänk
Medlem

Låter som att agget är defekt. Även om du kanske kan fixa det så är det ingen garanti på att något annat inte kan gå sönder lite längre fram.
Dumt att inte lämna in det och få ett nytt.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Lämna in, du har 5års garanti på ditt Corsair agg.

Permalänk

Jag skulle skickat in det med en gång, onödigt att pilla med något du både har garanti och returrätt på.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Har lagt upp en RMA på Komplett och byter agget. Känns bara trist att rycka ut skiten igen när man precis fått stil på alla kablar, men ni har rätt i att det är lika bra att byta ut det medan man kan.