Problem med Samsung Syncmaster 940B

Permalänk
Medlem

Problem med Samsung Syncmaster 940B

Fick hem min nya Syncmaster 940B idag, och var helt hypad på att äntligen få koppla in den och byta ut min gamla crt-skärm.

Jag pluggar in DVI-sladden i skärm och grafikkort (Geforce 6600GT), in med strömkabel och sätter på skärm och dator. Allt flyter på som förväntat och windows xp laddning visas (där med windows fönstret och en laddningsmätare under som laddar grejset, precis innan inloggningsfönstret).
Så nu väntar jag med spänning på att att windows ska startas och låta mig logga in mitt användarkonto, men just när det ska slå över så får jag en bluescreen där det står att det blev något fel (har inte kunnat se exakt vad det står då det flashar förbi för snabbt, men antagligen ngt maskinvaruklagande) och datorn startas om. Testar ytterligare 4 gånger och exakt samma sak händer. Jag sätter in gamla skärmen (som använder VGA, och en DVI-adapter in i grafikkortet), och den funkar som vanligt. ställer om alla inställningar i windows så att dom funkar till min 940B, och stänger av, kopplar om och testar igen. Samma sak. I ett sista försök kopplar jag in nya skärmen med en VGA-sladd med DVI-adapter i grafikkortet, och det funkar?!

Alltså sitter jag just nu med min nya skärm analogt när jag vill att det ska vara digitalt, och det ser mest grötigt ut osv. Ganska irriterad, som ni nog kan förstå.

I alla fall - en lösning på detta problem hade gjort mig ofantligt tacksam.

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Hej Sarg!

Prova att gå in i kontrollpanelen och avinstallera ev. drivrutin till din gamla skärm. Du kan också prova att avinstallera grafikkortsdrivrutinen och återinstallera den igen.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 1066Mhz S-775 | Asus GeForce 8800GTX 768MB | Asus Commande P965 2XGBLAN | WD Caviar SE16 500GB SATA | DIMM DDR2 4GB PC2-6400 800MHZ | Samsung SyncMaster 215tw

Permalänk
Medlem

Skärm

Hej! När det gäller digitala skärmar så är det viktigt att insallera skärmdrivrutinen. Den som Windows hittar fungerar inte bra. Gå till Syncmaster 940B och ladda ner den senaste drivaren.

MVH
Lasse

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem

Re: Skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinSlow
Hej! När det gäller digitala skärmar så är det viktigt att insallera skärmdrivrutinen. Den som Windows hittar fungerar inte bra. Gå till Syncmaster 940B och ladda ner den senaste drivaren.

MVH
Lasse

har redan testat det. även efter att jag använt en annan skärm för att installera drivrutinerna för digitalt så bluescreenade den innan windowsinloggningsfönstret ändå.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Kabel

Hej! Kan det vara fel på dvi kabeln? Ett försök är det värt.

MVH
Lasse

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem

Weird har exakt samma skärm men har aldrig brytt mig om att behöva installera nån drivrutin för jag har aldrig haft nåt strul det var bara plug and play för mig.