Integrerat ljudkort, måste man dra nån kabel?

Permalänk
Medlem

Integrerat ljudkort, måste man dra nån kabel?

Får inte ljudet i mitt DS3 att funka. Antingen klarar den inte fullgöra installation av HD-ljud eller så hittar den inget alls... Vad är fel, hur ska man göra? Ska man koppla nåt på moderkortet? Har testat med alla drivisar från både skiva och nätet.

Mvh

Permalänk

Testa andra drivrutiner så kommer de funka.
Hade samma problem med en annan dator med Realtek ljudkort.

Tog några från Realteks sida och nu funkar de fint.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

nä, går inte hur jag än gör. Hittade en annan tråd här på sweclockers med utförliga instruktioner men det gick inte. Har formaterat 3 ggr, installerat olika drivrutiner i olika ordningar, installerat olika versioner av UAA Bus Driver och massa annat... Datorn hittar inte kortet alls men om jag söker upp det manuellt står det bara att det inte kräver några resurser och det går inte ge det några heller... får köpa ett vanligt ljudkort helt enkelt, men det kommer ju göra att det blir varmare i lådan = sämre OC (eftersom jag får sätta det nästan precis under grafikkortet)