Intel har ny kylfläns för Core 2 Extreme

Permalänk
Melding Plague

Intel har ny kylfläns för Core 2 Extreme

Intel har tillverkat en ny kylare som kommer att säljas tillsammans med deras Core 2 Extreme-processorer. Den nya kylaren är tillverkad i aluminium med kopparbas och har en fläkt med blå lysdioder.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yea blå dioder nä usch men i villket fall osm hellst bra att dom skaffar ny kylning med tanke på priset på CPUn

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk

Ser det inte väldigt trångt ut mellan pinnarna och kylarna?
Det kanske följer med ett barn med varje köp som kan sätta fast kylaren.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Citat:

Frågan är om personer som har råd att köpa en Core 2 Extreme inte har råd att köpa en högpresterande tredjepartskylare också.

Nej det har de nog inte.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Ser ut som en Zalman kylare.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Nej det har de nog inte.

Hahahha asg

Permalänk
Avstängd

Happ vart kommer man kunna skaffa denna då ? Hade ju varigt nice!

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Usch för dioden, i övrigt så ser den ju helt ok ut för att vara den boxade kylaren...
Hur gick det eg. med intels vattenkylningskit? borde ju vara mer passande till denna cpu'n

Permalänk
Medlem

Hm, jag tycker den var snygg ...eller ser häftig ut iallafall. bra mycket bättre än nuvarande imo.

Måste spara

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Inaktiv

Mycket onödigt, men detta kanske får moderkortstillverkarna att inte göra så höga flänsar på sina mobon (kylaren ser uta att sticka ut åt sidorna mycket mer än intels nuvarande standardkylare).

Permalänk
Medlem

Kommer den passa E6850 ?

Vart kan man köpa dessa?

Permalänk

Ahh, den såg riktigt fräsh ut. Men som någon sa kan det vara svårt att få till en hyfsad kraft när pinnarna ligger så trångt till. Iofs så är det samma på min Scythe ninja så det går väl =).

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

hyffsat lik min zalman 7700-CU

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Nej det har de nog inte.

Nej, Det har vi verkligen inte! ... Fan att inte jag fick denna till min i feb

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Inaktiv

Dålig design. Push-pins'en blir avsevärt svårade att komma åt på den här kylaren. Plus för den större fläkten.

Permalänk
Medlem

Häftigt med en original Intel-kylare som har lysdioder.

Blir nog uppskattat av dom som vill "dekaltrimma" sina burkar med fönster,
som får ärva dom dom där kylarna.

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Avstängd

Frågan är om personer som har råd att köpa en Core 2 Extreme inte har råd att köpa en högpresterande tredjepartskylare också.

Kan dra en liknelse till bilar igen. ^^ Ofta ser man folk som skaffar sig dyra bilar... men vad sitter det för "däck" på bilarna? Jo billiga lågbudgetdäck.

Varför? Jo "A" kostar så pass mycket så pengarna räcker inte till "B". ^^

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

aldrig gillar orb designen den är rena rama dammfångaren... de börjar längst in där det är så fruktansvärttätt så inte dammet kommer inte förbi och när det väl hamnat där bygger det sig utåt tills fläkten är full...

Permalänk
Medlem

Haru provat att köra in damsugaren mellan fläktbladen nån gång?

Stilren å enkel kylare, men fan va de e tjatigt me just BLÅA leds, ja fattar inte va problemet e? Alla chassin, fläktar å annat som har leds har till 90% blåa. De finns ju andra färger så som grön, röd, orange, gul, lila, skulle va så jävla grymt me röda eller lila leds.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Haru provat att köra in damsugaren mellan fläktbladen nån gång?

Stilren å enkel kylare, men fan va de e tjatigt me just BLÅA leds, ja fattar inte va problemet e? Alla chassin, fläktar å annat som har leds har till 90% blåa. De finns ju andra färger så som grön, röd, orange, gul, lila, skulle va så jävla grymt me röda eller lila leds.

ja och gör det allt för ofta

Permalänk
Medlem

Lika kass som andra Intel kylarna. Syftar inte på kylförmågan utan på monteringen.

Permalänk
Medlem

Ser iaf ut som om den är bättre än förra orginal kylaren.

Någon här som vet vad för kylare som kommer med till Wolfdale?

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Haru provat att köra in damsugaren mellan fläktbladen nån gång?

Stilren å enkel kylare, men fan va de e tjatigt me just BLÅA leds, ja fattar inte va problemet e? Alla chassin, fläktar å annat som har leds har till 90% blåa. De finns ju andra färger så som grön, röd, orange, gul, lila, skulle va så jävla grymt me röda eller lila leds.

Och släppa lös en elektrostatisk storm inne i en dator full av komponenter hyperkänsliga för statisk elektricitet...nej tack...

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så svårt att trycka ut effektiva och tysta kylare som stock?

Permalänk
Medlem

Ser inte bättre ut än AMDs kylare till sitt toppsegment, de har heatpipes och lite koppar. Smala flänsar och fläkt som suger in luft från alla håll (utom utblåshållet då) . Intels ser ju bra ut men är det ett sätt att göra dem så billigt som möjligt och pressa upp vinsten?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Ser ut som en Zalman kylare.

Det gör det knappast.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Haru provat att köra in damsugaren mellan fläktbladen nån gång?

Stilren å enkel kylare, men fan va de e tjatigt me just BLÅA leds, ja fattar inte va problemet e? Alla chassin, fläktar å annat som har leds har till 90% blåa. De finns ju andra färger så som grön, röd, orange, gul, lila, skulle va så jävla grymt me röda eller lila leds.

Tja är ju Intel vi snackar om.
Vilken färg tänker du på när du hör Intel?
Blåååå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Haru provat att köra in damsugaren mellan fläktbladen nån gång?

Nä, min damsugare är för stor.

(När vi ändå håller på me den typen av kommentarer )

Permalänk
Avstängd

Jippi, nu riktar sig intel till fjortisarna (blå LEDs... WOW)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

hum var har jag sett denna designen förut Zalman kom med den för några år sen och har gått vidare till horistontellt luftflöde

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.