Nvidia lanserar Quadro med G92

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar Quadro med G92

Nvidia har lanserat ännu en produkt i sin Quadro-serie grafikkort för professionella användare. Den nya modellen heter Quadro FX 3700 och bygger på Nvidias G92-grafikprocessor. Det nya Quadro-kortet har placerats i det högpresterande segmentet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Muma, det är så kylning ska se ut , stilrent ..
Skulle lätt vilja testa kortet i Softimage XSI 6,5

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Vart kommer varmluften ut? det har ju 2 av 4 sidor tillslutna ifall man kollar på den bilden.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

"Referenspriset ligger på motsvarande 10 300 kronor." Ska inte det vara dollar? Med tanke på att det ligger runt 40Lök i sverige?

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
Vart kommer varmluften ut? det har ju 2 av 4 sidor tillslutna ifall man kollar på den bilden.

Från fläkten.

Permalänk

40k ? de e ju sjukt ffs.

Fan heller aldrig i livet

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd

Snyggt stilrent kort.

Skönt att slippa bilder på eld, blixtrar och tjejer på korten.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk

Vad använder man engetilgen dessa korten till?

Permalänk

Hur presterar detta i spel?

Jag vet att det är dumt att köpa ett sådant kort för spel men jag är bara nyfiken.

Permalänk
Hedersmedlem

Notera att det inte är samma grafikkort i Prisjakt-länken som nyheten berättar om.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

coolt .)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
Från fläkten.

Nej fläkten blåser inte ut.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenn3SaataN
Vad använder man engetilgen dessa korten till?

T.ex CAD

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte "billiga" grafikkort vara så här snygga oxå? Det lär ju inte vara den stilrena kylaren som pressar upp priset 10 papp...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Dyrt för en silvrig 88GT-kylning.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Vad är det för speciellt med dom här Quadro-korten?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Quadro är kalkylerings kort, kan med andra ord användas för CAD modeller etc.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Helt onödigt för den som använder CAD osv. Köp ett vanligt GT istället!

Permalänk

Det är förmodligen det absolut stilrenaste grafikkortet som skådats.

Till topic. Man kan ju modda väldigt många grafikkort från AMD till FireGL kort, det vill säga motsattsen till Nvidias Quadro. Frågan är om man kan modda ett 8800GT till ett Quadro? 2000kr får du ett GT för och 40.000kr för ett Quadro. Aldrig att jag skulle betalat oavsett om det tog 3 månader att modda klart 8800GT kortet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det var riktigt, riktigt snyggt.
Mitt jävla Asus 8800GT har en bild på Company of Heroes: Opposing Fronts. Varför kan inte mitt se ut som Quadro kortet? =/ Lite avundsjuk nu!

Permalänk
Medlem

Sjuuukt snygg kylning... tillverkarna borde börja sälja kylningen separat. Jag har gigabytes svarta kylare med vita delar av nvidia-logon, vilket ser rätt okej ut ändå

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det är förmodligen det absolut stilrenaste grafikkortet som skådats.

Till topic. Man kan ju modda väldigt många grafikkort från AMD till FireGL kort, det vill säga motsattsen till Nvidias Quadro. Frågan är om man kan modda ett 8800GT till ett Quadro? 2000kr får du ett GT för och 40.000kr för ett Quadro. Aldrig att jag skulle betalat oavsett om det tog 3 månader att modda klart 8800GT kortet.

Största skillnaderna mellan dessa och 8800gt är säkerligen drivrutinerna samt mindre hårdvaru grejor som dom tagit bort/satt dit.

Sen är väll inte direkt korten riktade till swec användarna utan företag som verkligen har användning för skiten och då får det kosta vad det vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
det vill säga motsattsen till Nvidias Quadro.

Motsats eller Motsvarighet?

Permalänk
Medlem

Skilldnaden mellan "proffs" korten och gamer korten är att proffskorten är byggda framförallt för att visa så korrect "grafik" som möjligt, istället för att kunna få ut så maximal fps som bara är möjligt ur ett spel. Vet att min softimage lärare märker stor skilldnad iaf:P

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Skilldnaden mellan "proffs" korten och gamer korten är att proffskorten är byggda framförallt för att visa så korrect "grafik" som möjligt, istället för att kunna få ut så maximal fps som bara är möjligt ur ett spel. Vet att min softimage lärare märker stor skilldnad iaf:P

Det har jag alltid undrat.. Men ett sånt grafikkort skulle göra tex crysis snyggare? Om man använde motsvarande då eller?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Angående pris, föregångaren 3500 går på 7-9000:- och inte 40.

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att se ett sånt här kort benchmarkas mot motsvarande "vanlig" modell, är det exakt samma prestanda i spel, eller bättre, eller kanske t.om sämre?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
Angående pris, föregångaren 3500 går på 7-9000:- och inte 40.

Hitta bästa pris på PNY Quadro FX 5600 G 1,5GB
där av priset.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Varför kommer det alltid en massa *cry-cry*-kommentarer i nyheter om Quadro/FireGL? Kan inte folk helt enkelt kolla upp information själv nångång? Varje j-vla gång en sånhär nyhet dyker upp kommer det dussintals frågor om "varför är det så dyrt?", "blir Crysis snyggare med detta?", "är det snabbare?" och så vidare. Man blir ju plutt!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Är det inte tragiskt att så många av oss tycker det där var en snyggt, clean kylning och tillverkarna envisas med att smacka dit bilder på robotar och alvbrudar i bikini?

Visa signatur