Permalänk

Tyst nätagg

Tjena
Den senaste tiden har jag börjat störa mig som fan på mitt nätagg. (nätagg)
Rätt jobbigt att det låter så mycket, har ett antec 900 som gärna släpper ut oljud, och därför skulle jag vilja byta mitt nätagg mot ett tystare (helst väldigt tyst), därför vänder jag mig till er erfarna:)

Det jag har i burken:
Amd 6000+
gf 8800GTX
MSI K9N SLI Platinum (mb)
1x500GB
2x1GB Corsair 800MHz

Samt 5x 120mm fläkt, 1x200mm fläkt

(Behöver ni veta mer specifikt, säg bara till!)

Skulle helst vilja att agget ligger vid ca 1k kr, men om man känar mer på ett litet dyrare, får jag ta och spara lite:)

Tack så mycket

EDIT*Glömde ram minnen'a

Permalänk
Permalänk

Okej, hur mycket låter sånna då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gottoblandat
Okej, hur mycket låter sånna då?

Dom är tillverkade av Seasonic, som är känd för sina tysta agg. På tal om agg, köp inte mer än du behöver. Du klarar dig med 520W. Jag blev också trött på mitt högljudda agg och köpte 520W-agget och den är verkligen tyst. Sitter i en Antec P182. Innan jag skaffade den tyckte jag chassifläktarna som kom med chassit var tysta, men nu överröstar dom lätt agget.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81215&ref=Prisjakt
680kr inkl frakt.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62036&ref=Prisjakt
780kr inkl frakt.

100kr som skilljer modulära agget från det andra, om det är värt det är upp till dig själv att bestämma.
550w agget är dock inte gjort av Seasonic utan CWT och skillnaderna är mer eller mindre bara namnet.

Permalänk

Tack,
det här med modulära agg, kan man configa alla sladdar som man vill, eller är det bara ett fåtal?Alltså, som man kan ta bort om man inte behöver dem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gottoblandat
Tack,
det här med modulära agg, kan man configa alla sladdar som man vill, eller är det bara ett fåtal?Alltså, som man kan ta bort om man inte behöver dem

På HX520w finns det 1st 20-24pins kontakt (moderkortet), 1st 8pin PCI-E, 1st ATX (6pin?)

Sedan kan du konfigurera som du vill

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Har ett Antec Neopower 650 Blue, som är rätt tyst, hade ett Tagan Easycon 580w som också var tyst och fint tidigare.
Antecs ligger väl kring 1000:- Tagan nån hundring mer.

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!

Permalänk

Tack så mycket för svar:) Det får väll bli ett Corsair (PSU) 520W HX ATX.
Hoppas 520W räcker för att driva allt jag har i burken, 8800GTX drar väll ganska mycket, jag vet inte riktigt hur man räknar det där. Och jag hoppas det är så tyst som ni påstår. Glad påsk!

Permalänk

Du blir nöjd! Corsair är kvalitét, och det kommer garanterat räcka till ditt system:)

Permalänk

Ja, när jag läser på "reviews" så läser jag endast posetiva kommentarer. Relativt billigt också, 7-800 kr

Permalänk
Medlem

Jag har 620w varianten och det är tyst och har funkat fint hittils, så jag är nöjd med det. 520 är väll typ samma fast mindre watt.

Modulära kablar är fint att ha, slipper man alla andra kablar man inte behöver.