Mus och tangentbord får fördröjningar i alla spel.

Permalänk

Mus och tangentbord får fördröjningar i alla spel.

Mus och tangentbord får fördröjningar i alla spel.
Det är precis som att tangentbordet fastnar ibland så gubben fortsätter kuta in i en väg och bara fortsätter. Och det är typ tvärt om för musen, det svarar inte på mina rörelser.
Det händer samtidigt att tangentbordet hänger sig och jag kan inte vända mig med hjälp av musen för den svarar inte.
Det bara några sekunder åt gången.

Och det händer inte förrens efter en tids spelande. det rör sig om 1-15 minuter.

Det är i alla mina spel som detta händer Team Fortress 2, UT04 och Half Life 2 m.m.

Jag kan inte komma på något program jag installerat på senare tid som kan vara problemet.

Jag har testat att stänga av program som Xfire, Firefox, iTunes och allt.
men inga resultat.

Jag har:
1024 i RAM och ett ATI Radeon X850XT så det ska ju inte vara några problem. (Windows XP)
Och spelen har givetvis funkat perfekt innan.

Och jag har också testat att Defragmenterat Hårdisken, men ingen skillnad.

Vore ypperligt tacksam för hjälp!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Vad är det för tangentbord och mus?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Jag har en Logitech MX 518 och ett Saitek Eclipse.

Men jag tror jag har hittat felet nu. För NET Freamwork började konstra sig. Så jag har precis installerat om det och ska installera drivrutinerna till grafikkortet snart. Så vi får se om det var det som var problemet.

Har nu installerat om drivrutinerna 4 gånger åndå resulterar det i samma fel; Jag kan inte öppna Catalyst Control Center. Både MOM.exe och CCC.exe körs men det går åndå inte att starta Catalyst, får inte heller upp ikonen jämte klockan i startfältet.

Någon som har en aning om vad problemet kan vara?
Fördröjningarna i mus och tangentbord kvarstår.

Edit:
Installerade Catalyst 8.4 och nu funkar drivrutinerna men felet kvarstår, fördröjningarna...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600