Asus Rampage Extreme överklockar direkt på moderkortet

Permalänk
Melding Plague

Asus Rampage Extreme överklockar direkt på moderkortet

Asus lanserar ett moderkort helt designat för överklockare och entusiaster. Det unika med denna modellen är möjligheten att överklocka och ändra BIOS-inställningar utan att behöva gå in i BIOS.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ofan, verkar grymt nice. Var faktiskt lite cool design -.- plus att vattenkylningsuttag är inkl.

Permalänk
Avstängd

"Asus skickar också med ljudkortet Supreme FX, vilket är en extern variant som ansluts via PCI-E."

Extern på Pci-e?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
"Asus skickar också med ljudkortet Supreme FX, vilket är en extern variant som ansluts via PCI-E."

Extern på Pci-e?

Fixat, dumt ordval där.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

lär ju vara über högt pris..

Permalänk
Medlem

Lätt värt sina 2500 kr...
Vattenkylningen är en fördel!

Permalänk
Medlem

Asus ftw! Respekt

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

16fas också! =] i alla fall vad man såg på bilderna från computex.. verkar vara ett hett kort helt enketl! (hett som i nice ... bra.... gut...JAWHOL)

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Får de stora processorkylarna plats? Det ser trångt ut, men det kanske är måttat precis till alla populära kylare som finns?. En sån här bräda bör väl stödja de flesta stora kylarna tycker jag.

Permalänk
Medlem

Säg inte det, plats verkar det råda brist på i de flesta nya moderkort som kommer med jättestora kylflänsar till NB.

Permalänk

Sexigt

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg asus-moderkortet på min första egna dator (tror det hade via KT133-chipset). Framsidan av kartongen skröt om att det var "jumperfree" så att man inte behövde pilla på moderkortet för att klocka och det hade spakar om man väl ville pilla på det (det var ett krav om man ville klocka multipliern, men bussen gick att klocka i BIOS).

Det verkar som om asus med "TweakIt" försöker få gammalt system att verka nytt!?!

Permalänk
Medlem

Snyggt kort men har Creative fixat, driverna då??
Dat gör mig tveksam.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Extern på Pci-e?

Annars finns även extern pcie: http://en.wikipedia.org/wiki/Cabled_PCI_Express

Sedan kan man fråga sig om drivrutiner från creative är något att skryta med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Får de stora processorkylarna plats? Det ser trångt ut, men det kanske är måttat precis till alla populära kylare som finns?. En sån här bräda bör väl stödja de flesta stora kylarna tycker jag.

Kommer nog att komma i 2st olika variatonen percis som asus maximus formula och asus maximus formula SE så dom som kör vattenkylning köper den vattenkylda varianten och dom som kör luft köper den luftkylda men det är ej ett moste. tror att dom flesta CPU kylarna kommer att passa.

Riktigt grymmt ser kortet ut men för min den så ska jag ha M-ATX med antigen SLI eller Crossfire sen när det går att få tag i

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
Jag kommer ihåg asus-moderkortet på min första egna dator (tror det hade via KT133-chipset). Framsidan av kartongen skröt om att det var "jumperfree" så att man inte behövde pilla på moderkortet för att klocka och det hade spakar om man väl ville pilla på det (det var ett krav om man ville klocka multipliern, men bussen gick att klocka i BIOS).

Det verkar som om asus med "TweakIt" försöker få gammalt system att verka nytt!?!

Tänkte precis det samma, tillbaks till att sitta och pilla på moderkortet när man skall klocka

Permalänk
Hedersmedlem

Det moderkortet ströks då direkt ifrån min önskelista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
Jag kommer ihåg asus-moderkortet på min första egna dator (tror det hade via KT133-chipset). Framsidan av kartongen skröt om att det var "jumperfree" så att man inte behövde pilla på moderkortet för att klocka och det hade spakar om man väl ville pilla på det (det var ett krav om man ville klocka multipliern, men bussen gick att klocka i BIOS).

Det verkar som om asus med "TweakIt" försöker få gammalt system att verka nytt!?!

Jag tänkte också samma sak, att överklocka med jumpers är ju jättegammalt. Vad är nästa sak som kommer? En bil där man "slipper använda startnyckel" utan startar den med en vev framme vid motorhuven?

Permalänk

Riktigt najs kort, synd att jag inte orkar vänta på det och beställde lillebror rampage formula. Samt att jag inte vill byta till ddr3 ännu, verkar dock vara ett riktigt grymt kort i alla fall.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Tyckte det var lite överspexat för normalt användande, men det är ju ändå inte målgruppen så:)

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Hoppas deras vattenkylning är värd namnet den här gången, var ju rena katastrofen på Maximus Formula och Striker 2 Extreme där man fick plocka bort eländet som dom limmat fast. Ska Asus göra saker som ska vattenkylas, gör riktiga kopparblock med 1/2 tums anslutningar istället för urinrörstjocka anslutningar man ska försöka koppla på nu.

Visa signatur

Lian Li V3000+ Intel 14900K Alphacool Core 1 Aurora Asrock Z790 Nova Wifi Asus RTX 4090 TUF Corsair Vengeance DDR5 7200 32 Gb, Razer Blackshark V2 Pro Be Quiet Dark Power Pro 1200W Custom loop EK XTOP Revo Dual D5 EK-Quantum Vector² Strix Quantum Surface 3 X 480 + 360 + 140+240 X-flow Push/Phobya Supernova 1260 990 Pro 2 tb 3 x 980 Pro 1 tb Raid 0 LG 34GN850-B

Permalänk

Asus kommer gå back med detta kort, de vill bara styla lite antar jag.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Hade det itne vart bättre med lite mer seriös mjukvara, alternativt en docknigstation med ordentlig LCD display osv. Visst att man kan ändara under systemets gång men jag vill då inte in å fippla i nederkant av ett moderkort. Oftas är ju nåt i vägen som alltid.

Permalänk
Inaktiv

Varför skickar dom inte med nåt Xonar istället?

Permalänk
Medlem

Min 486 SX25 gick väldigt snabbt att överklocka också direkt på moderkortet. Som sagt var...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glennswe
Hoppas deras vattenkylning är värd namnet den här gången, var ju rena katastrofen på Maximus Formula och Striker 2 Extreme där man fick plocka bort eländet som dom limmat fast. Ska Asus göra saker som ska vattenkylas, gör riktiga kopparblock med 1/2 tums anslutningar istället för urinrörstjocka anslutningar man ska försöka koppla på nu.

Hoppas jag också. Vore skönt om man bara kunde koppla in detta block i serie med ens befintliga loop utan att behöva oroa sig för restriktioner.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Dreeeeegel

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Hade det itne vart bättre med lite mer seriös mjukvara, alternativt en docknigstation med ordentlig LCD display osv. Visst att man kan ändara under systemets gång men jag vill då inte in å fippla i nederkant av ett moderkort. Oftas är ju nåt i vägen som alltid.

Håller med. Varför inte sätta knapparna på något smartare ställe?

Permalänk
Medlem

Kan man köra 2 nvidia kort i SLI på en sån bräda?

Permalänk
Medlem

Riktigt Het design i alla fall och fett ljudkort

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008