ATi drivrutins problem

Permalänk
Medlem

ATi drivrutins problem

Jag får detta felmeddelande när datorn startar upp eller jag ska starta upp CCC. CCC startar inte efter eller något liknande efter heller.

Jag har ATI 8.6 drivrutiner för motherboard/IGP då jag har ATi HD 3200/780G grafik/chipset

Jag har testat 8.7 men man får blue-screen när windows ska laddas. 8.6 har fungerat felfritt tidigare. Men sedan har det installerats ett ATi X1950 kort med några omega-drivrutiner emellan åt när jag var borta av min bror och han vänner när jag var borta 4 veckor. Det är efter jag tog bort omega drivrutinerna och testade 8.7 som man fick blue-screen med som man efter testade gamla förut fungerande 8.6 som man har detta problem med nu testade 8.7 igen men fick samma blue-screen vid windows start. 8.6 verkar fungera bara det att CCC inte går igång nu.

Permalänk
Medlem

Re: ATi drivrutins problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Jag får detta felmeddelande när datorn startar upp eller jag ska starta upp CCC. CCC startar inte efter eller något liknande efter heller.

http://img.photobucket.com/albums/v400/Nighthog/ati-driver-pr...

Jag har ATI 8.6 drivrutiner för motherboard/IGP då jag har ATi HD 3200/780G grafik/chipset

Jag har testat 8.7 men man får blue-screen när windows ska laddas. 8.6 har fungerat felfritt tidigare. Men sedan har det installerats ett ATi X1950 kort med några omega-drivrutiner emellan åt när jag var borta av min bror och han vänner när jag var borta 4 veckor. Det är efter jag tog bort omega drivrutinerna och testade 8.7 som man fick blue-screen med som man efter testade gamla förut fungerande 8.6 som man har detta problem med nu testade 8.7 igen men fick samma blue-screen vid windows start. 8.6 verkar fungera bara det att CCC inte går igång nu.

Efter lite googlande fick jag reda på att det var ett .net 2.0 fel? jag kan vara på helt fel spår självklart också.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också fått kryptiska felmeddelanden på datorer där jag glömt att installera .net 2.0 innan Catalyst.

Permalänk
Medlem

Jag har.Net 1.1, 2.0 och 3.0 installerade om man tittar i "lägg till eller ta bort program" så bör inte vara det. Ska testa om installera 2.0, kanske blivit skadad eller något.

.... testade köra igång .Net 2 installationen men gick ej installerade då den ej var kompaibel med redan installerade saker i datorn...