Permalänk

USB? (tankenöt)

Tja! Jag har en usb-dongel koplad till mobilen sy jag kan styra media spelaren när jag lyssnar på musik. Problemet är att dongeln måste vara centralt placerad i lägenheten för att fungera överallt å som alla vet kan man inte ha så mkt längre kabel än 5 m utan att köra massa aktiva hubbar.. frågan lyder alltså hur jag ska lösa detta? om de äns är möjligt.. själv tänkta jag väl nån router som har en usb ingång avsedd för skrivare men jag vet inte om de går å köra en dongel därigenom.. nån som vet om de finns något annat sätt att använda den i nätverket? alternativt något trådlös lösning? nu har ni fått en tankenöt! hoppas nån har några bra idér

Permalänk
Avstängd

En gateway kanske?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Blå-tand kanske?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

oj glömmde skriva att de är blåtand jag kör på nu... finns väl inga telefoner med class 1 va?

Permalänk
Avstängd

Du kanske inte behöver sätta blå-tand dongeln centralt utan köpa en annan som klarar 100m istället för 10m? Tips

/fjortis_barn

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Du kanske inte behöver sätta blå-tand dongeln centralt utan köpa en annan som klarar 100m istället för 10m? Tips

/fjortis_barn

Dock en liten hake med den, visst det fungerar upp till 100m, nåja för mig var det runt 70m men 100 är inte omöjligt... Men till haken, man måste ha 2st för att det ska fungera.. och mobilen har inte samma räkvid

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Dock en liten hake med den, visst det fungerar upp till 100m, nåja för mig var det runt 70m men 100 är inte omöjligt... Men till haken, man måste ha 2st för att det ska fungera.. och mobilen har inte samma räkvid

Smart, tänkte inte att det är två-vägs kommunikation Verkar som det luta en aktiv usb-kabel eller en server?

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

finns det inte "trådlös" usb nuförtiden?

sen har jag för mig att det fanns blåtand via nätverk med, typ inbyggt i vissa routrar. men kan ju minnas fel

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

ni ser! inte så jävla lätt å få skiten å funka tror att de blir å köra wlan ist då har man ju bra räckvidd.. men då blir de svårare med program som klarar fjärrstyra winamp.. salling clicker ska klara de men jag tycker de verkar laggigt, inte alls lika bra som puppetmaster

Permalänk
Medlem

KVM-extender ower ethernet säger jag bara, finns även dedicated extenders enbart till usb ower ethenet

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_USB

SKaffa en sån? skrivare på matbordet någon?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

okey okey tror de lutar åt Golliwogs ide faktiskt dom kosta bara 300 spänn dessutom.. fast de hade ju vart smutt att köra wlan, slippa dra kabel.. dum fråga men är de nån som kan beskriva hur svårt det skulle vara att skriva ett program som styr puppetmaster via wlan, allternativt lägga till wlanstöd i puppetmaster (om de nu e öppen kod i de) jag har aldrig programerat å gjort program till pc men de kan ju bli en bra övning.. om de nu inte är hyper komplicerat?

Edit

Tanke! finnse det inget program som emulerar en bluetooth annslutning fast man i själva verket är ansluten via wlan? googlade lite men hitta nada..