Får inte igång internet

Permalänk

Får inte igång internet

Åkte ut till mina svärföräldrar igår...naturligtvis följde datorn med.

Problemet är att jag inte får internet att funka..
Det står att jag är ansluten till nätverk 4,
och att åtkomsten är lokal och internet.

När jag startar Firefox eller Explorer så händer det ingenting, men när jag stänger av de så tar det typ en sekund innan det kommer upp en ruta där det står att "Firefox har slutat att fungera"..samma med Explorer.

För tillfället har jag min nätverkskabel kopplad direkt in i modemet...har också testat i routern, men det funkade inte det heller...

Internet funkar på alla andra datorer i huset, så jag är ganska säker på att det är nån löjlig inställning på min dator.

Jag kör Vista 64.

Hjälp mig!!

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Får du nån IP-adress?
Du har kanske statisk IP inställt på din dator, gör att du inte får IP av routern/modemet?

Permalänk

Hur kollar jag det?

EDIT. Ingen som har nån idé? Skulle verkligen behöva få igång internet...

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!