Permalänk
Medlem

styra avlägsen dator hemifrån?

Hej, har en dator här på jobb (min egen) och en hemma. Kan jag styra datorn på jobb via datorn hemma?

tex kan man se skrivbordet och föra över filer från min dator -hemma- till den på jobb utan att vara på 2 ställe samtidigt och hur gör jag isåfall? trojansk häst?

Är det science fiction?

har tillgång till internet hemma och här men massa routers och switchar ivägen, det kanske inte går att komma åt min dator eftersom det är ett ....dataintrång?

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Hedersmedlem

Har du egen firma? Annars tror jag inte att datateknikern på firman tillåter detta, men vad vet jag Det finns ju anslutning till fjärrskrivbord i windows XP iaf, titta i alla program tillbehör under start

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

hmm har googlat runt lite ska se om det räcker med att tillåta datorer utifrån att komma åt min dator samt ip adressen till hostdatorn, bäddat för 1000 olika slags fel men då har man nåt att göra ikväll åtminstone.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk

Kör VNC
Jag kör vnc free på min server, den har jag satt bakom dmz i min router och så har jag satt ett no-ip hostname för att lättare komma ihåg adressen, väldigt smidigt o helt gratis

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag använder Remote Administrator http://www.remoteadmin.se/

Kör du "as service" så krävs det ingen vid fjärrdatorn. Då går det t o m att boota fjärrdatorn. Filöverföring fungerar också.

Använder det på ett antal av bekantas datorer för fjärrhjälp.

Permalänk
Medlem

kör vnc fett bra bruka be kompisar installera det om dom behöver hjälp av mig från lång distans.

Visa signatur