Permalänk

Nätaggregat

Ok nu är det så att jag har köpt mig lite nya delar och jag undrar om mitt nätaggregat räcker. Delarna jag har köpt

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4

HIS Radeon HD 3870 512MB GDDR4

Gigabyte GA-MA770-DS3,AMD 770, DDR2

Western Digital Caviar SE16 640GB, SATA, 16MB Cache, 7200RPM

Jag har ett nätaggregat som ät rätt så gammalt, det är bara ett 350 watts aggregat. Om man nu skulla ha för svagt aggregat vad skulle då hända med datorn? Skulle man få sämre prestanda i spel?

Permalänk
Medlem

Märke, modell och A @ 12v linan/linorna.

Skriv gärna alla info direkt så blir det lättare för alla och du får ett snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Här är ett lysande exempel på ur folk ofta resonerar ang nätagg.
Resten av hårdvaran är exemplariskt utskrivet ner till vilket fabrikat det är osv, men nätagget är "bara ett 350 watts aggregat".

Fesen har rätt, du behöver tala om vilket det är, eftersom det kan vara natt o dag på kvaliteten på nätagget.

Om det skulle vara för svagt som du frågar, så kanske det inte bootar upp datorn alls, eller så lägger det av för alltid när du sitter och lirar och kanske tar det med sig resten av datorn.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

ja du, ingen aning om villket märke det är och inte heller amperen på 12v linan, men det står ac 220v/4a/50hz på baksidan vad agget, men som sagt det är rätt gammalt skulle tro det har 3 år på nacken. Men vad får man för symtom om man har för svagt nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Färre FPS i CS...

Nej men, öppna datorlådan och titta på nätaggregatet. Där bör ett klistermärke finnas med all information.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Som sagt öppna chassit å kolla.
Du får inte lägre fsp i spelen utan anitingen så strejkar agget helt, strejkar vid spelande eller så funkar det.
350w kan fungera om det ger tillräckligt med power på 12v som sagt.

Permalänk

Om nu det nätagget skulle räcka till så är det troligtvis bara nätt och jämnt. Fläkten i nätagget kommer ligga på maxvarv konstant skulle jag gissa på med det systemet, hade det problemet med den gamla datorn. Lät som fan

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är det av god kvalite,så är det inga problem alls.
Den riggen drar runt 250W i load.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Okej, öppnade burken nyss och självklart ska det inte finnas någon beskrivning på nätagget, tog ut hela men hittade inte något. Skit samma får bli att köpa ett nytt agg ifall att.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339898&view=links#Produc...
borde väll funka fint?

AC Input Rating
Input Current
Frequency
DC Output Max Load Max Output
+3.3V 30A - 140W
+5V 20A -
+12V 41A 492W
-12V 0.8A 9.6W
+5VSB 3A 15W
Total Power 550W

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog rekommendera att du tar ett Corsair 450W om du vill ha nätagget snabbt, för Corsair 550W finns inte i lager hos komplett. Ett 450W klarar lugnt av din dator, och skulle inte heller ha några som helst problem med t.ex. ett grafikkort till. Alternativet är att du tar ett Corsair 650W som kostar lika mycket som 550W men ska komma in på lager tidigare, fast 650W är ju rejäl overkill för din dator.

Permalänk

Ok, tack för alla svar. Får se om jag köper ett 450W agg eller om jag orkar vänta och tar 550W agget.

Permalänk
Medlem

Ett gammalt no-name 350W nätagg som inte ens har riktig märkning funkar nog inte, mitt 3 år gamla Antec (bra märke) på 380W kunde t ex bara ge 280W på 12volten, ditt ger nog klart mindre, så det är helt klart risk för problem. Ofta kan det bli krascher mitt i spel och liknande om nätagget är för dåligt.
Luras inte av att Corsair 450W bara låter lite bättre än ditt 350W, det ger antagligen dubbelt så mkt ström på 12 volten.

Permalänk
Medlem

Skulle köpt ett bra fint tyst Seasonic som kommer funka även i framtiden. Har för mig att Corsair s nättagg görs av just seasonic så kan nog inte bli fel det heller

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Skulle köpt ett bra fint tyst Seasonic som kommer funka även i framtiden. Har för mig att Corsair s nättagg görs av just seasonic så kan nog inte bli fel det heller

Corsairs nätagg gör av Seasonic och CWT.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?