Tanks and Rogues Release!

Permalänk
Medlem

Tanks and Rogues Release!

Grattis alla gamers! Idag har jag släppt Tanks and Rogues som är en Quake III Arena mod.

För er som inte känner till den är det en mod med fokus på teamplay, ett nytt slags nära teamplay. Man spelar som antingen tank eller rogue men man behöver båda klasserna för nästan allt man gör i spelet. Därför är det omljligt att spela som rambo som annars är så vanligt i multiplayer spel.

Titta gärna på våra två videos för att se lite hur spelet fungerar.
instruktionsvideo (engelska)
häftig video

Hela modden är implementerad serverside så för att spela behöver man bara ha Quake III Arena, ingen ytterliggare nedladdning behövs. Vill du dock köra en egen server, eller spela single player mot bottar kan du ladda hem vårt server paket.

Jag kör tills vidare två officiella servrar med spelet på adresserna
lockecole.ath.cx:27960 (standardporten)
lockecole.ath.cx:27961

För mycket mer information och ett community där vi bakom modden ofta läser, besök vårt forum på http://lockecole.ath.cx/tnr/ (engelska)

Permalänk
Avstängd

ser jävligt kul ut

namnet på modden låter lite gay ( WoW :S ) vilket kan va lite missledande när det handlar om quake som faktiskt är ett BRA spel.

ja tror rouges med railguns äger

Permalänk
Medlem

Hej igen allihopa. Nu på söndag arrangerar vi en rejäl omgång Tanks and Rogues med spelare från hela världen. Tanken är att det kan vara lite svårt annars att samla ihop 3 andra spelare bara för att testa spelet. En schemalagt match avhjälper det lilla problemet.

Tiden är 20:00 svensk tid och vi samlas lite innan dess i #TnR på quakenet. Då det är ett internetionellt event ber jag er att inte låta svenskan dominera kanalen. Servern kommer troligtvis att stå på USA:s västkust så att våra amerikanska vännre inte får en tråkig ping. Själv pingar jag ungefär 100 till den servern så det kommer helt klart att vara spelbart.

Om det inte blir bra har vi alltid min server som står här nere.

Alltså, nu på söndag, omkring kl 8 på kvällen i #TnR på quakenet. Det kommer att bli skitkul.

För lite extra hype kan jag säga att deltagare kommer att bjudas på en glad överaskning som en bonus.