Mystiskt prob [svart skärm vid fullskärm]

Permalänk
Medlem

Mystiskt prob [svart skärm vid fullskärm]

Hejsan!

Har levt med det här problemet länge nu och provar på nytt.

Har en skitgammaldator där jag uppgraderade grafikkortet till ett 8600 GT.

*Om jag kollar på bilder från digitalkameran i fullskärm blir det en sekunds svart avbrott mellan varje bild.

*Samma sak händer på vissa websidor som visar trailer etc.

* Går jag in på spel så blir det ofta svart i uppstartsfasen (då oftast intro är) men det går jättebra att spela.

* De gångar det blir svart på vissa websidor går det bra att alt tabba, bilden kommer direkt på det nya fönstret men inte på sidan där det först blev svart.

Min dator är en
P4 3ghz
4 stycken ddr2 minnen (2st 512 och två stycken 1024) ((funkar den setupen?)
nättagg, ett klent sådant, trodde först att det var pga detta som det stundtals blev svart men det förklarar inte varför det blir svart bara i vissa specifika situationer.

Jag har avinstallerat de tidigare drivrutinerna till ATI kortet, jag har uppdaterat till de senaste grafikkortsrutinerna. Jag har det senaste bioset.

Jag har inte blåst hårddisken då jag inte hittar min windows skiva.

Någon med någon som helst tanke om hur man ska gå tillväga?

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

hatar att påpeka det, men detta är helt normalt när man blandar lite nyare och gamla grejor.. så du behöver nog inte oroa dig.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en observation. Det är svart, färgen svart min dator inte klarar av att visa... skumt! I spel, i mörka områden blir det svart, bloggar med svart bakgrund blir svart, dvs hela min skärm blinkar svart o tappar kontakten. Filmer med mycket svart i scenen blir svart.

Allt blir svart men jag blir tokig.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.