Tömma minnet? - After Effects / maya.

Permalänk
Medlem

Tömma minnet? - After Effects / maya.

Tjenare.. Sitter i After Effects nu och redigerar full hd material, mina 2 gb blir fort fulla efter tex en rendering eller liknande, Men startar jag om datorn så flyter den på igen. Så tänkte om de fanns något program man kunde köra som tömde minnet helt liksom?

Precis som i maya så kan du skriva (Hur var de nu) Flussmem; eller dyl.
//Simon!

Visa signatur

i7.

Permalänk

Gå in i Editmenyn>Purge>All

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

åhh Man tackar!

Sen undrar jag, är de något med Swapfilen eller dylikt man bör ställa in för så hög prestanda som möjligt? Kanske inte finns så många småknep?

//simon

passar på att fråga också:

Jag har 2 gb pc2 4200 på 533mhz.. hur stor skillnad tror ni de blir med 4gb pc2 6400 på 800mhz i stället? Skulle de vara värt de 600kr?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
åhh Man tackar!

Sen undrar jag, är de något med Swapfilen eller dylikt man bör ställa in för så hög prestanda som möjligt? Kanske inte finns så många småknep?

//simon

passar på att fråga också:

Jag har 2 gb pc2 4200 på 533mhz.. hur stor skillnad tror ni de blir med 4gb pc2 6400 på 800mhz i stället? Skulle de vara värt de 600kr?

Att gå från 2gb till 4 skulle göra en stor skillnad i just AE, det älskar allt vad minne heter.

Jag har min swap-fil på en annan disk än operativet, för att slippa väntetider pga många sökningar. Det funkar för mig, kanske gör det för dig också.

Är det nåt roligt du fixar med i AE? Är det inte världens roligaste och häftigaste program?

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Att gå från 2gb till 4 skulle göra en stor skillnad i just AE, det älskar allt vad minne heter.

Jag har min swap-fil på en annan disk än operativet, för att slippa väntetider pga många sökningar. Det funkar för mig, kanske gör det för dig också.

Är det nåt roligt du fixar med i AE? Är det inte världens roligaste och häftigaste program?

well.. just nu lite greenscreen arbete bara.. Men använder de mest för Composering av mitt 3d material

Här är några gamla videos om du är intreserad att titta lite:
http://vimeo.com/user243787/videos

Men med 4 gb måste jag väl uppdatera till windows xp 64 bitars för att få ut allt? Sen skillnaden mellan pc2 4200 till 6200 hur stor är den? Liten, mellan, stor?

//simon

Visa signatur

i7.

Permalänk

Skillnaden i hastighet är inte alls lika stor som skillnaden i mängd. Jag vet inget test så här på rak arm men några av dom jag läst har det mesta visat sig i rent syntetiska tester och program så winrar, och där handlar det om sekunder i skillnad, inte minuter. Så om jag vore dig skulle jag köpa mig 2 gb till, oavsett hastighet.

Gillar starkt introt till bröllopet du gjort, riktigt snyggt. Jag själv sitter och försöker bli betydligt mycke bättre på 3D än va jag är idag, blir så mycket enklare att göra saker då:). Globen va häftig den också.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Skillnaden i hastighet är inte alls lika stor som skillnaden i mängd. Jag vet inget test så här på rak arm men några av dom jag läst har det mesta visat sig i rent syntetiska tester och program så winrar, och där handlar det om sekunder i skillnad, inte minuter. Så om jag vore dig skulle jag köpa mig 2 gb till, oavsett hastighet.

Gillar starkt introt till bröllopet du gjort, riktigt snyggt. Jag själv sitter och försöker bli betydligt mycke bättre på 3D än va jag är idag, blir så mycket enklare att göra saker då:). Globen va häftig den också.

Sitter du i maya och har några enklare problem så är de väl bara att slänga iväg ett mail eller på msn dåra

watti (at) live.se

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo

Här är några gamla videos om du är intreserad att titta lite:
http://vimeo.com/user243787/videos

//simon

Riktigt snyggt gjort:O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bz
Riktigt snyggt gjort:O

Tack

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Ett trick angående minneshantering är att det skickas en purge på alla program om du minimerar dom. Är fönster maximerade så förutsätts att du arbetar i dom av minneshanteraren i windows. Jag "bråkar" med detta problem konstant i Adobes pryttlar när jag hoppar mellan olika applikationer och mellan två jobb (bilder i photoshop exempelvis) så rensas filter cache och liknande effektivt med detta.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv

Skaffa mer internminne och köp en SSD för att köra operativet på. Eller kör 2 i Raid0.