Här är AMD:s nya processorer

Permalänk
Melding Plague

Här är AMD:s nya processorer

Det är inte bara Phenom II X4 som är på väg ut från AMD:s fabriker. Processortillverkaren har fler modeller på gång i alla segment av marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Myyyys Hoppas AMD kommer igen nu. Ta lite marknadsdelar och ge oss en jämn konkurrens!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Underbart!

Med rätt prissättning tror jag Phenom II blir en succé!

Härligt med en Black Edition redan i januari, det var lite oväntat faktiskt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Ja det var några stycken hoppas det går bättre för amd nu .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AMD Athlon X4... Nu börjar det låta som något!

Permalänk

underbara nyheter!! blir en Phenom II X4 940 BE samma dag den kommer ut..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Hoppas att dom sätter priserna så att man inte behöver pröjsa 8k för hela köret (moderkort+cpu+minnen)

Sen är man ju faktiskt lite sugen på en Dragon. Phenom II + AM3 + HD4870 lär ju inte vara helt fel. Hur det presterar återstår ännu att se men det blir nog snart en uppgradering då min C2D E6400 börjar hänga efter lite.

Permalänk

Jag förstår inte varför de inte lanserar X2'orna i 45 nm lite snabbare.
Kan det bero på att de är de som blir kvar av X4'orna?
Undrar ifall någon _vet_ detta.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Frågan är bara hur bråttom man ska ha med att uppgradera. Processorerna till AM3 har lägre TDP. AMD:s flaggskepp Phenom II X4 945 AM3 kommer först under andra kvartalet nästa år.

Permalänk

har ett ganska nytt system. kommer byta prollen, kanske 4870x2 om frugan tillåter. detta tror jag borde hålla ett tag

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt.

Det är på tiden att AMD får ut lite högpresterade processorer nu, för konkurrensen och deras egen skull. Är sugen på en någon av dessa processorer faktiskt!

Offtopic:
Phenom II får mig att tänka på Pentium II

// MVH Oscar.

Permalänk
Medlem

"Den nya sockeln är bakåtkompatibel med äldre processorer men är ett måste för DDR3-stöd."

Menar de då att man kan köra en AM2+ cpu tillsammans med DDR3 minnen.. AM2+ cpuer har väl inte stöd för DDR3 vad ja vet?.. :S

Iaf.. Härligt.. har funderat på en Phenom sen i somras.. Men väntat pga ekonomin.. och eftersom de nu släpper AM3 till våren kanske priserna sjunker mer än väntat..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Ska Athlon Äga igen?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

8 megabyte cache, det är ju grymt trevligt!
Sen att man både kan köra DDR2 och DDR3 kan ju vara trevligt.

Den här kan nog sälja bra!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ska Athlon Äga igen?

Nej, den skulle ju vara en budgetmodell även jämfört med phenom.

Permalänk

mums mums, det eviga waiting game....jag kommer inte orka vänta på am3 utan kommer slå till på en deneb be, hoppas bara att dom inte prisätter be som dom gjorde med fx som var tötntigt mycke dyrare än vanliga...iallafall idag.

teh Fluffmajster signing of

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ska Athlon Äga igen?

Nej, precis som Elgot skrev är Athlon förpassad till budgetsegmentet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
mums mums, det eviga waiting game....jag kommer inte orka vänta på am3 utan kommer slå till på en deneb be, hoppas bara att dom inte prisätter be som dom gjorde med fx som var tötntigt mycke dyrare än vanliga...iallafall idag.

teh Fluffmajster signing of

Kan säga att de absolut inte kommer göra det. Det finns två anledningar till detta:

1. Dels är "Black Edition" och FX helt olika saker (åtminstone från AMD:s sida när det gäller marknadsföringen av processorerna).

2. Deneb FX kommer att komma under 2009.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
mums mums, det eviga waiting game....jag kommer inte orka vänta på am3 utan kommer slå till på en deneb be, hoppas bara att dom inte prisätter be som dom gjorde med fx som var tötntigt mycke dyrare än vanliga...iallafall idag.

teh Fluffmajster signing of

Det kommer de nog inte göra såvida den inte spöar Nehalem i prestanda, vilket jag inte kan tänka mig att det händer

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Fin fint kanske blir till att uppgradera då.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jag förstår inte varför de inte lanserar X2'orna i 45 nm lite snabbare.
Kan det bero på att de är de som blir kvar av X4'orna?
Undrar ifall någon _vet_ detta.

Skulle kunna tänka mig att de vill sälja ut alla gamla x2or de har i lager.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nevil
"Den nya sockeln är bakåtkompatibel med äldre processorer men är ett måste för DDR3-stöd."

Menar de då att man kan köra en AM2+ cpu tillsammans med DDR3 minnen.. AM2+ cpuer har väl inte stöd för DDR3 vad ja vet?.. :S

Som jag tolkade texten menar de att en AM3-prolle går att köra på ett moderkort för AM2 men att det då enbart fungerar med DDR2-minnen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att AMD sätter press på Intel det skulle gynna alla. Även fast jag kör med Intel,

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

"På väg ut" Hmm...Lanseringsdatum om 2 månader. Jag hade räknat med en Deneb innan jul

Fan vad kluven jag är nu : i7 Vs Deneb.
Det enda som talar emot i7 är DDR3 som kostar, å andra sidan är DDR3 vad som blir standard inom en snar framtid.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ernstp
Vad hände med http://www.sweclockers.com/nyhet/8463-amd_deneb_i_november ??

Shanghai kom istället:

http://www.sweclockers.com/nyhet/8498-nya_opteron_med_45_nano...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Dem borde låta processorn prestandatestas innan jul och om den är skapligt bra mot i7 så kan de ju redan prissätta den så att folk inte köper en i7 i julklapp utan istället går på en Phenom II som kommer nån månad senare.

Hade ju varit smart gjort iaf Sen är det ju en annan sak om den floppar, för då kommer folk ju köpa en i7 istället för att vänta och se hur Phenom II presterar. Jobbigt dilemma

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig ytterst tveksam till att AMD kommer kunna få fram en produkt som prestandamässigt kan konkurrera med Intels i7... Jag hoppas på det men chansen är enligt mig extremt liten...

Permalänk
Avstängd

Tror på en Heka 720 jag. Fast ni som klagar på Propus och Rana och gänget. Utan L3 lär den ju kunna klocka som fan för små pengar. Den kommer nog kunna prestera riktigt fint. En ny Duron 600 ser det ut som.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ernstp
Vad hände med http://www.sweclockers.com/nyhet/8463-amd_deneb_i_november ??

Det var bara falska rykten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Kan säga att de absolut inte kommer göra det. Det finns två anledningar till detta:

1. Dels är "Black Edition" och FX helt olika saker (åtminstone från AMD:s sida när det gäller marknadsföringen av processorerna).

2. Deneb FX kommer att komma under 2009.

Jag vill veta vad du baserar detta på om Phenom II FX? Det var lite skumma rykten om FX i 4.4GHz, men det var ju uppenbart skitsnack, och lite av det som det baserades på var ju FX-namn som var tänkta till Agena FX. Alltså rykten från tidigt 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Jag vill veta vad du baserar detta på om Phenom II FX? Det var lite skumma rykten om FX i 4.4GHz, men det var ju uppenbart skitsnack, och lite av det som det baserades på var ju FX-namn som var tänkta till Agena FX. Alltså rykten från tidigt 2007.

De nämnde att FX kommer att komma tillbaks på AMD Financial Analyst Day 2008. Det blir Deneb som kommer få FX. Orsaken att de lanserar om FX är helt enkelt att Deneb presterar så pass bra att det finns anledning att återinföra FX igen.

"Faktum är att AMD har så mycket tro på Deneb att man nu funderar på att återinföra FX-plattformen. Deneb FX kommer att lanseras under sommaren 2009, men vi är inte säkra på exakt vad som särskiljer serien från de vanliga Deneb-modellerna, eftersom alla specifikationer ännu ser väldigt lika ut".

Länk: http://www.nordichardware.se/nyhet,14512.html

Permalänk
Medlem

Athlon X4, bästa namnet hittills.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot januari. Deneb yeah!