Permalänk
Medlem

Bannad från WoW!?

Detta mailet damp ner i min mail för 2 dagar sen.

Citat:

Greetings,

We are writing to inform you that we have, unfortunately, had to cancel your World of Warcraft account:

Account Name: MIXXERUZ
Type of Violation: Involvement in online trading activities
Investigation Concluded: 26/12/2008
Consequences for Account: Account Cancellation

It is with regret that we take this type of action, however, it is in the best interest of the World of Warcraft community as a whole, and for the integrity of the game, that your access to the World of Warcraft servers be cancelled.

Online trading refers to the exchange of in-game content for real world money, and includes, but is not limited to, the sale or purchase of gold, the sale or purchase of experience in the form of powerlevelling, and the sale or purchase of honor points, reputation or items.

Account access is the responsibility of the account owner and account sharing is against our Terms of Use (http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html). Therefore, should you believe someone other than yourself (the account owner) has committed this violation of the Terms of Use with your account, these sanctions would still apply, as our action is taken against the account, not the individual.

If you wish to review our current Rules and Polices, they can be found at:
http://www.wow-europe.com/en/policy/

Regards,

Account Administration Team
Blizzard Entertainment Europe

Blev rätt förvånad då senast jag spelade WoW var när det släpptes 2005 och kanske 6 månader framåt. Altså över 3 år sen nu. Ska tillägga att jag heller aldrig bytt något i spelet mot riktiga pengar.

Har ju egentligen inget som helst intresse av att börja spela igen men känns inte rätt att bli falskt anklagad, så jag skickade tillbaka ett mail och frågade om det verkligen stämde och hur utredningen var gjord och vad de hade för bevis att jag hade gjort något sånt.

Svaret som jag fick tillbaka var detta:

Citat:

Greetings,

Following a review of your case, we can confirm that the evidence presented was correct, and that the subsequent action taken was appropriate. Our decision in this matter stands, and will not be overturned.

Please note, it is our policy never to reveal details regarding account investigations, beyond the information given in the original notice mail, for privacy and security reasons.

We now consider this matter closed, and would not look to enter into further communication on the matter.

If you wish to review our current Rules and Policies, they can be found at:
http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html

Regards,

Tasardria
Account Administration Team

Blizzard Entertainment Europe

Så de stänger av mitt konto som inte har använts på 3år (WTH??), vägrar berätta vad för "bevis" de hade för att komma till beslutet och dessutom vill de inte att jag mailar dem igen?

Väldigt ruttet av Blizzard måste jag säga. Min respekt för Blizzard sjönk precis markant och känns som de är precis lika sketna som andra företag på customer care.

Hur har de kommit fram till dethär egentligen? Kan de ligga nån annan dold anledning bakom det? tex att de vill få bort oanvända konton

Permalänk
Medlem

Att bli falskt anklagad är genomruttet. Du vet inte med dig om du drabbats av en keylogger/trojan? Känns som ditt konto har använts otillåtligt av någon annan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Att bli falskt anklagad är genomruttet. Du vet inte med dig om du drabbats av en keylogger/trojan? Känns som ditt konto har använts otillåtligt av någon annan.

Är i stort sett 100 på att jag inte har/har haft nån keylogger/trojan, har ganska bra koll på vad jag startar för program + att jag kör nod32 och annan brandvägg än windows som jag väljer vilka program som får ansluta till internet. Så det är i princip uteslutet. Känns konstigt dessutom om nån skulle tagit över mitt konto utan att ändra email?

Permalänk
Medlem

Kan du logga in på ditt konto och se när du senast va inloggad i spelet?

Detta hände för mig också strax innan lich king kom ut.
Hade inte haft kontot aktiverat 7-8 månader. Såg då att jag hade varit inloggat samma dag som jag fick mailet från Blizzard.
Skickade in en compromised ticket så löste sig allt sen.

Sen när jag börja spela igen så va några gubbar borta och 2 nya fanns. Dom hade iaf inte sålt allt från min main gubbe.

Permalänk
Medlem

Lyckades inte logga in, testade med alla lösenord jag kunde tänkas använt. Försökte me recover password men såklart har jag inte skrivit nåt vettigt svar på secret question som jag kan komma ihåg.

Får väl försöka med compromised ticket kanske, känns dock lite ovärt egentligen då jag inte spelar

Permalänk
Medlem

Är väl bara att säga grattis då?

Permalänk
Medlem

En kille på jobbet (praktikant) kollade upp sin gubbe som han inte spelat på 2 år, han har inte sålt det, lånat ut det eller något liknande.

Någon använde denna och hade full BT gear, så han hade cd key kvar, och hemlig fråga etc. Så han reclaimade den från blizzard.

Suger nog för den som köpt gubben av någon kines typ som hackat kontot.

Lite offtopic dock

Självklart har någon tagit ditt konto, använt det till att sälja guld/levla/spamma etc. Kanske till och med gjort det de senaste 2 åren.

Inte så svårt att förstå

Permalänk
Medlem

Ja det är bekräftat nu att nån annan använt kontot fick password reset och loggade in. Har subscription fram till 23e Januari tydligen.

Fick även mail nyss

Citat:

Greetings,

We are writing to inform you that, after further investigation of your account closure, we have reason to believe that your account has been compromised using a Key Logger or Trojan virus which can be used to obtain the account name and password of World of Warcraft accounts used on that computer.

However, until your account ownership has been verified and your computer has been secured, we cannot restore access to the account.

...

Nu är bara frågan hur de lyckats få tillgång till kontot. Rätt säker på att jag inte har keylogger heller, sökt igenom med antivirus och adaware program och inte hittat nåt. Min teori är att jag använt samma username / password på någon annan sida som blivit hackad och så har de kört dem mot WoW eller liknande

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, då har du kanske lärt dig den lilla läxan att man ofta är jättesäker på något innan man faktiskt är säker

Ja, skönt att det iaf fanns någon grund bakom blizzards anklagelser. Synd bara att du behövt slösa tid på detta.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hmm. Efter att ha läst denna tråden beställde jag nytt lösenord till mitt konto på wow och loggade in. Där upptäckte jag att någon har spelat på det efter april 2006 när jag slutade spela. Lurigt. Detta kanske är vanligare än folk tror, att deras frusna konton har blivit aktiverade av någon annan som spelar på det.
Nu när jag har ett nytt lösenord till kontot, kan den som har spelat på det kunna ta över det igen på något sätt? Jag äger ju email adressen som kontot är registrerat på, så han kan väl inte få reda på det nya lösenordet på något sätt?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Nu när jag har ett nytt lösenord till kontot, kan den som har spelat på det kunna ta över det igen på något sätt? Jag äger ju email adressen som kontot är registrerat på, så han kan väl inte få reda på det nya lösenordet på något sätt?

Om han inte kan lösenordet till din mail...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Hedersmedlem

precis. Det är genom folks mailadresser som knackar-busar kommer åt hela ens liv. man behöver denna för att registrera sig eller ta över konton på vilken annan del av internet som helst.
Så självfallet är det mailadressen som är attackerad. Redan för 8 år sedan när jag gick på gymnasiet satt klasskompisar och loggade allt som gjordes på datorerna i skolor och bibiliotek i kommunen. Detta trots att alla kommunala datorer självtömdes vid omstart (dvs minst en gång om dagen). Antar att de satt in några spanare i kommunens servrar redan då...

Oldest trick in the book att komma åt någons mailuppgifter

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hade någon som "lånade" mitt steamkonto en gång. Vädligt facinerande när jag tänkte lira lite HL och inte komma in. Men det roligaste var att logga in efter reset och få meddelanden från folk man inte kände som undrarde om man ville spela CS. Jädrar vad jag skrev trevliga saker till dom.

Permalänk
Medlem

Förrut när jag skulle logga in på mitt wow konto hemma på wow-europe.com (account management) så kom jag helt plötsligt in på ngn annans wow konto

Det var en sådan dag då man fick vänta 70år på en inloggning och när man väl trodde man kommit in då var jag på ngn helt okänd persons konto.
Så kom in på hans konto och kunde browsa d hur mkt jag ville och ändra alla uppgifter som går att ändra.
MYCKET underligt i mitt tycke, loggade ut och provade sedan att logga in på mitt konto igen, och då kom jag in.

Bara d gör ju att man blir misstänksam.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB