Permalänk
Medlem

Vista x64 problem

Hejsma har Windows Vista x64 Ultimate SP1 som inte fungerar som det ska.

Dator.
Intel E8200
2*2Gb DDR2
Asus P5N-D
Asus 8800GTS 512Mb

Problemet är att internet uppkopplingen försvinner hela tiden. oftast under natten då datorn står på, men den internet brukar även sluta fungera om ja laddar hem något oavsett vilket program ja använder för att ladda hem.

Undrar vad som är fel och hur jag fixar felet, går det inte att fixa går jag tillbaka till 32bitars xp.

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk
Medlem

Ditt internet kort fungerar? Trådlöst eller kabel? Vilken router, hur gammal är den, ISP?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Kolla om din router är certifierad att fungera med vista x64 på höljande sida: http://microsoft.com/hcl och sök efter modellnamnet på din router.
kan mycket väl vara där felet sitter!

Visa signatur

Mac Pro - 2x Xeon 5365 Quad, 12GB ram, Corsair F120 SSD mfl.
Macbook Pro 15", Corsair F120 SSD

Fotograf och teknik-nörd - http://www.niklasbergstrand.com/

Permalänk
Medlem

Glömde att skriva det..
Men har en Netgear wgt 624 v2 router och använder mig av en Netgear Wn111 usb dongle.

Internet slutar fungera så fort jag ska ladda hem något.. oftast när ja använder µtorrent, men även me firefox..

Har även funderat på att köpa tp kabel o gräva ner till sommaren. men vad skulle den behöva för skydd då?? för att klara av väder o de ??
använda sån där gul böjbar slang o trä kabeln igenom ??

tar emot alla tips. kan inte bara dra en kabel rätt över gården.

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk
Medlem

haha joorå gör som du sa.. gräv ner den i backen men glöm inte att lägga den i ett pvc rör eller liknande innan bara =P.. men prova annars om det är samma problem med bärbara datorn.. är det inte samma problem på den så är det donglen eller något mjukvaru fel bara

Visa signatur

here we go!