4870x2 + folding (nu båda kärnorna)

Permalänk
Medlem

4870x2 + folding (nu båda kärnorna)

Tjenare, har varit en aktiv foldare här förut men har tyvärr tagit en paus, började dra igång det nu igen i veckan och jag läste även en "nyhet" att man kan folda på båda kärnorna utan att använda dummy plug (i nya 9.1 cat).

Har provat mig lite fram utan lycka och jag har inte hittat någon bra guide, jag måste erkänna att jag inte tänker riktigt klart, varit vaken i ~48 timmar nu (är på lan) så det snurrar inte riktigt som det ska i maskineriet, därav frågar jag er nu, foldare!

Lust att länka till en bra guide alt. skriv här hur jag ska göra steg för steg för att få igång foldingen på båda kärnorna?

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Först o främst, gå och lägg dig människa. Sov!

Sen tar du och kollar över inställningarna i dina klienter, så dom kör på olika Machine ID, samt olika GPU.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Nä blir ingen sömn än på ett tag, ska ner till lägenheten nu och natta tjejen, sen blire upp hit igen och fortsätta spela/folda :>.

Men det du menar schrimp är att, jag ska ha två "installerade" klienter, alltså tex ->

mapp1-> folding gpu 1
mapp2-> folding gpu 2

Sedan ställa in machine ID på varje, alltså at man sätter gpu1 till 2 och gpu2 till 3 (tex?)

Sedan köra gpu 1 / gpu 2 i genvägarna till dessa, är jag på rätt väg då?

Ha det bra så länge, kikar in här om ett tag igen, om jag inte somnar

EDIT:

Nu jävlar!!!!!!! fungerar det inte. Nu har jag provat lite, gjort två mappar på C:\ som jag döpt till gpu1 gpu2

därefter startade jag först klienten i gpu1 och ställde in allt, och satte machine ID till 2.

Sedan körde jag klienten i gpu2 mappen och gjorde samma sak, fast machine ID till 3.

----> Gjorde genväg till vardera .exe fil som jag skrivit till -gpu 0 samt -gpu 1 på.

Första klienten startar som det skall, andra står det bara följande:

"At present our GPU is not supported or you need a current driver, bla bla bla bla"

Just de ja, jag tog även bord .DLL filerna i varje mapp då jag läste att det var tvunget.

Några förslag?

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixman
"At present our GPU is not supported or you need a current driver, bla bla bla bla"

Det felet brukar man få om man inte har utökat skrivbordet till den andra DVI-porten. Har du gjort det? Tidigare drivrutiner kanske inte tillät detta om man inte hade en skärm inkopplad (eller dummy plug), men om man får tro den nyheten du läste så kanske det funkar utan inkoppling? Testa vetja

Permalänk
Medlem

AHA DÄR SER MAN!!!! :D. Nej självklart haver jak icke gjort det ><. Kör dubbla skärmar normalt men nu sitter jag ju bara med en, ska se om man kan få till något roligt utan att använda två.

Tack för tipset, återkommer med uppdatering senare :), still, ingen sömn, nu börjar jag bli trött.

Visa signatur

Sup?

Permalänk

Ok, försöker även jag att folda på mina två kärnor på mitt 4870X2, men jag kan inte utöka mitt skrivbord. När jag försöker utöka så säger den bara:

"CrossfireX is currently enabled. Before you can enable an extended desktop or reassign the primary display, you need to disable crossfireX. Please recheck your CrossfireX status."

Försöker hitta vart man gör detta utan att lyckas alls. Har den nyaste drivrutinen från ATi, korrekt installerad. När man läser runt på olika forum så säger de lite skrämmande saker, till exempel:

http://www.realtimesoft.com/multimon/forum/messages.asp?Topic...

Denna handlar om Ultramon och extended desktop, varav en person säger:

"The 4870 X2 does not have the ability to disable CrossFireX. UltraMon won't work with this card.

Jerry"

Så någon som vet hur det ligger till?

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Jadu jag vet inte, vet inget mer förutom att jag körde extended desktop utan problem med mitt X2 innan jag sålde det, dock körde jag inte med ultramon så kanske är där problemet ligger alltså?

Nej, jag har bojkottat ATI nu faktist, jag hade alldeless för mycket små krångel som jag vill slippa, MYCKET sämre prestanda i windowed mode i spel, små krångel med dubbla skärmar, extremt drygt oljud från fläkten(har man inte råd att utveckla nå bättre?) väldigt varma etc.

Enda bra med ATI är väl att det är jävligt fin prestanda/pris men det verkar ju ha sina nackdelar.

Visa signatur

Sup?

Permalänk

Jag kör inte Ultramon, utan tråden jag länkade till körde med det. Dock handlar det om samma sak, diverse både Ultramon och min folding kräver extended desktop, vilket intej ag kan få till. :/

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Så någon som vet hur det ligger till?

Prova med att inaktivera Catalyst AI under 3D-tabben.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Prova med att inaktivera Catalyst AI under 3D-tabben.

YES!

Så enkelt det kan vara ibland. Nu fungerar det klockrent.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Prova med att inaktivera Catalyst AI under 3D-tabben.

Du e inte så dum som jag ser ut du