Permalänk
Robot

Postlåde datorn

Hade lite tråkigt om kvällen och letade fram min gamla dator en Intel på ca 600 MHz 400 mb ram och en HDD på 8 gig.

Fick för mig att bygga något kul av den, och det fick bli en Postlåde dator!

Antar att jag är den första på SC som gör detta, hoppas ni uppskattar detta och följer de, Tack för mig! ^^

Besök albumet: Postlåde datorn av speeDs_

Permalänk
Medlem

Haha, kul idé!

Permalänk

haha coolt inte alla som tänker på post data haha 10p =D

Permalänk

du borde fixa det med grafikkoret, den sitter inte riktigt på plats

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Medlem

Sen när du har satt datorn i brevlådan så tar du ut chassit och låter det agera brevlåda

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Avstängd

kul med lite udda dator chassin (tex fågelholk) ,men den datorn kanske hade passat bättre i en soptunna

Permalänk
Medlem

Epost - på riktigt!

Visa signatur

Gigabyte GA-X48-DS5, Intel e8500 @ 3.16, Adata 2x2gb, Powercolor HD4870 512mbit + ett random ljudkort och Vista Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beppothaking
haha coolt inte alla som tänker på post data haha 10p =D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd_hisingen
du borde fixa det med grafikkoret, den sitter inte riktigt på plats

Såg de, slänge bara skiten för bilden skull:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Sen när du har satt datorn i brevlådan så tar du ut chassit och låter det agera brevlåda

haha:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av imortalse
kul med lite udda dator chassin (tex fågelholk) ,men den datorn kanske hade passat bättre i en soptunna

Haha, ja det hade den gjort du.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamearN
Epost - på riktigt!

Permalänk
Medlem

ser att alla klagarna inte kommit än! kan nog bli en rolig sak men en fråga. hur gamla är konponenterna? dom får ju inte änns windows XP att rulla runt

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
ser att alla klagarna inte kommit än! kan nog bli en rolig sak men en fråga. hur gamla är konponenterna? dom får ju inte änns windows XP att rulla runt

Du det tror faktist inte jag häller, Men har för mig att XP kräver 0,6 GHz Cpu och 512 mb ram, Kanske går med en del tur.

Annars blir det 98, kommer nog köpas andra delar och stoppa i den.

Permalänk

Kör nLite på XP så du får en riktigt lätt installation så ska det nog gå...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

.. mailserver?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har faktiskt också tänkt på att ha en server i en brevlåda men då ska det vara en låda i plåt. istället så håller jag på och skissa i sketch up och hoppas på det bästa. 10P :):)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
Du det tror faktist inte jag häller, Men har för mig att XP kräver 0,6 GHz Cpu och 512 mb ram, Kanske går med en del tur.

Annars blir det 98, kommer nog köpas andra delar och stoppa i den.

jag har fakriskt kört xp på en dator med 166mhz och 64 mb ram, tog evig tid innan den startade men det gick igång tillslut, knappast nått att rekomendera:D gjorde detta bara för skojjs skull, so enjoy

Permalänk

folk måste ha SJUKT lite att göra på fritiden..

Visa signatur

Primo Victoria.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
jag har fakriskt kört xp på en dator med 166mhz och 64 mb ram, tog evig tid innan den startade men det gick igång tillslut, knappast nått att rekomendera:D gjorde detta bara för skojjs skull, so enjoy

haha shiit. ja de låter ju inte som en höjdare. ja XP tar 512 i ram för att änns gå runt o kunna köra explorer.exe. så de blir nog ingen höjdar dator utan lite mer ram. o mer HDD hade nog inte skadat! men kan nog bli ganska kul i slutet. vill defenitivt se ett resultat. hoppas du gör det bra

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekstam
.. mailserver?

humor

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
haha shiit. ja de låter ju inte som en höjdare. ja XP tar 512 i ram för att änns gå runt o kunna köra explorer.exe. så de blir nog ingen höjdar dator utan lite mer ram. o mer HDD hade nog inte skadat! men kan nog bli ganska kul i slutet. vill defenitivt se ett resultat. hoppas du gör det bra

På farsans dator körs en Celeron 800mhz med 256sdram, funkar prima om man bara ska surfa

Riktigt skön dator måste jag säga, blev väldigt inspirerad iaf!
Har några datorer som står så jag ska väll försöka knåpa ihop något snart.

Permalänk

Cool mod Mailserver... oooja

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

grymt! Ser fram emot uppdatering!

Permalänk
Avstängd

Humor på hög nivå!

PS. Win XP går att köra på den där datorn

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

snygg 10 p för värdet av snyggt gjort och humor

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
ser att alla klagarna inte kommit än! kan nog bli en rolig sak men en fråga. hur gamla är konponenterna? dom får ju inte änns windows XP att rulla runt

Jag har kört Win XP på en P2 233MHz 96Mb RAM, plus att jag lyckades starta flight simulator(kommer inte ihåg vilken av dem, men den som var nyast när XP läckte), det gick ju såklart inte snabbt, men det funkade.
Gjorde detta då XP läckte ut ett litet tag innan det officiellt släpptes, ville testa om det var något att ha, men ville inte testa på den nyaste datorn, så tog föredettingen som ändå bara stod och samlade damm.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

men vafan jag hade xp på min bärbara acer travelmate 330t...tror det va pentium2 230mhz 128mb ram, gick perfa inte segt alls

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Äh, varför XP? Kör Ubuntu! Du kan ju ändå inte ha den till något vettigt annat än typ mailserver(^^), webserver eller kanske som surfdator, so why not make love with Tux?

Permalänk

vad får allt folk ifrån? roligt proejtk men hade varit roligare om det varit lite mer seriöst .

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vad är det för svammel att inte XP skulle gå köra på den där burken? Jag har kört XP på en 500MHz'are, 128Mb ram osv, funkade rätt bra ändå.

Permalänk
Medlem

går att köra xp utmärkt på den där

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
Du det tror faktist inte jag häller, Men har för mig att XP kräver 0,6 GHz Cpu och 512 mb ram, Kanske går med en del tur.

Annars blir det 98, kommer nog köpas andra delar och stoppa i den.

XP PRO är specat till

CPU: 233MHz
Minna: 128 MB

http://www.microsoft.com/windowsxp/sysreqs/pro.mspx

Permalänk

Ser brevbäraren framför mig, som ringer polisen och skriker att han hittat en "Bomb"