ett bra chassit för hd:n & grafik kort

Permalänk
Medlem

ett bra chassit för hd:n & grafik kort

Hej jag undrar finns det nån chassit med många hårdiskfack?? som är bra och hållbara och inte vibrerar??. Vill även ha plats för en stor grafikort de flesta chassin är bar några millimeter för små för att få in dem.Då tänker jag på ett grafik kort som tex ATI hd 3870x2 ungefär nån sånt .Men de tar så stor plats nån kan rekomendera ett bra chassi???

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

Re: ett bra chassit för hd:n & grafik kort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McFreedy
Hej jag undrar finns det nån chassit med många hårdiskfack?? som är bra och hållbara och inte vibrerar??. Vill även ha plats för en stor grafikort de flesta chassin är bar några millimeter för små för att få in dem.Då tänker jag på ett grafik kort som tex ATI hd 3870x2 ungefär nån sånt .Men de tar så stor plats nån kan rekomendera ett bra chassi???

kan rekommendera chieftec chassin. välbyggda och lätta att jobba i. även de mindre chassina har plats för många diskar som sitter på andra ledden. det gör att det får plats med långa grafikkort. diskarna monteras i plastskenor som skjuts in men jag tog bort dem och hängde upp diskarna i resårband istället. blev inga vibrationer alls då. jag hade ett mesh cx01 som nu står i förrådet då jag inte kör stationär längre men skulle jag bygga en skulle det nog bli en chieftec. kanske aegis ch05

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Hedersmedlem

hur definerar du "många" ? 6 , 12 , 30 ?

Ett Cooler Master Stacker med ett gäng 4in3 moduler borde kunnna hysa ca 12st diskar

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

ursäkta att det har tagit så lång tid tack för svaren.

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!