Permalänk

Ny router?

Hejsan! här om dagen så slutade mitt internet att fungera via routern.
Tar jag en sladd från modemet direkt till datorn fungerar det, men så fort den sladden går via routern får ingen i min familj internet.

Den router jag använder är en Philips Model SNB6500.
Har inte någon form av information om den, så som lösenord/användarnamn eller installation CD. För det är en router jag fick låna av en polare när min gamla pajjade.

När alla sladdar är i lyser allting utom internet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mera för att ni som kan det här ska kunna hjälpa mig.

Hoppas detta räcker som fel beskrivning

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Första sökningen jag gjorde på google så hittade jag manualen till din router.

Philips Model SNB6500 English Manual

Gör en reset på routern och läs manualen hur du kommer in i den, där står allt du behöver veta.

Fungerar inte routern efter en master reset och omkonfigurering samt att WAN lampan fortfarande inte lyser, kolla så att nätverkskabeln är okej. Fungerar det ändå inte, köp en ny router.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Första sökningen jag gjorde på google så hittade jag manualen till din router.

Philips Model SNB6500 English Manual

Gör en reset på routern och läs manualen hur du kommer in i den, där står allt du behöver veta.

Fungerar inte routern efter en master reset och omkonfigurering samt att WAN lampan fortfarande inte lyser, kolla så att nätverkskabeln är okej. Fungerar det ändå inte, köp en ny router.

Tack så jätte mycket för ditt svar. Får hoppas att allting löser sig nu.

Permalänk
Medlem

Låter som om wan porten är kass. Men här har du installations handboken, så kan du se hur du ska göra för att komma in i routern och göra en reset: http://www.p4c.philips.com/files/s/snb6500_00/snb6500_00_dfu_...

Edit: X00L var visst snabbare:-)