Permalänk
Medlem

Laddare till IBM T21?

Jag har kommit över en gammal IBM T21, dock utan laddare. Jag vet inte om den fungerar men tänkte höra om någon här vet vart man kan komma över en laddare till den, eller om ni har någon liggande hemma någonstans som ni kan tänka er att sälja.

Jag har kontaktat IBM och Lenovo som säljer deras persondatorer numera men de säger att det inte går att få tag i längre, vilket jag förstår då det är en gammal maskin.

Lite bilder så ni ser hur kontakten ska se ut och en annan bild på rishögen.

Permalänk
Medlem

Köp en på ebay. Jag fick en gammal T30 utan sladd. Hittade en på ebay för ca 100 kr inklusive frakt. Originalsladd med rätt part-number var det också!

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Du ska ha en 4.5A/16V till din T21:a tex denna:

http://www.tradera.com/IBM-Thinkpad-T-R-A-I-E-X-Series-16V-4-...

Lenovo säljer en multi-laddare som funkar men den är dyr:

http://www.dustinhome.se/pd_5010129032.aspx

Permalänk

Jag har en bunt jag hittade tillsammans med 8st T23or.
Du kan få en av mig

Du skulle kunnat få en t23a också, ifall dom inte saknade diskar :/

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Proboarder: Du har PM.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
Jag har en bunt jag hittade tillsammans med 8st T23or.

Oj, du kan lätt kränga dom på blocket/tradera för 4-600 kr/st om de funkar och du hittar nån gammal IDE-disk att stoppa i :-). T2x-serien är för övrigt en av mina favorit-holkar med sinnesjuk kvalitet (den byggdes på IBM tiden), du kan lätt hoppa ur bilen och slå ihjäl en älgkalv med datorn och sedan surfa som ingenting har hänt (om man kör bil i Norrland och hittar en älg förstås)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Oj, du kan lätt kränga dom på blocket/tradera för 4-600 kr/st om de funkar och du hittar nån gammal IDE-disk att stoppa i :-). T2x-serien är för övrigt en av mina favorit-holkar med sinnesjuk kvalitet (den byggdes på IBM tiden), du kan lätt hoppa ur bilen och slå ihjäl en älgkalv med datorn och sedan surfa som ingenting har hänt (om man kör bil i Norrland och hittar en älg förstås)

synd att jag är totalt värdelös på att sälja saker

du säljer några, vi delar på pengarna?

iofs står det seko på dom =(

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
synd att jag är totalt värdelös på att sälja saker

du säljer några, vi delar på pengarna?

iofs står det seko på dom =(

Hehe, näe jag är nog lika värdelös på att sälja men du kan ju alltid sätta ihop en fin linux-server hemmavid som är tyst och liten, du lär ju inte ha några problem med reservdelar om något pajjar heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Hehe, näe jag är nog lika värdelös på att sälja men du kan ju alltid sätta ihop en fin linux-server hemmavid som är tyst och liten, du lär ju inte ha några problem med reservdelar om något pajjar heller

jag byggde om den första till att projektera bilder på en tft-skärm, som jag plockade ur skalet och satt en träram runt, digitalfotoram, 15 rum = 0 kr. betydligt bättre än sådana man köper iallafall ^^

funderar på en likadan i vardagsrummet som får stå och visa vad som är på tv och vädret.. i brist på något att göra med dom

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
jag byggde om den första till att projektera bilder på en tft-skärm, som jag plockade ur skalet och satt en träram runt, digitalfotoram, 15 rum = 0 kr. betydligt bättre än sådana man köper iallafall ^^

funderar på en likadan i vardagsrummet som får stå och visa vad som är på tv och vädret.. i brist på något att göra med dom

Coolt, låter ju nästan som en grej som man vill se, har du inget galleri med dom?