Flytande musunderlag förbjuds på WCG 2009

Permalänk
Melding Plague

Flytande musunderlag förbjuds på WCG 2009

Allt fler elitspelare ersätter den klassiska musmattan med smörjande oljespray. Detta knep förbjuds dock på årets upplaga av World Cyber Games efter påtryckningar från sponsrande musmattstillverkare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså.. hade faktiskt en smord func förut, märkte att det gick lika bra utan matta. Det är väl inget att skämta om?

Permalänk
Medlem

Hohojaja, då var det dags då
Hoppas folket bakom IPRED hoppar fram och säger april april nu bara.

Permalänk
Medlem

april april

Permalänk

Skulle Warcraft III vara ett spel som kräver precision? Vad är det för artikelförfattare egentligen?

Permalänk
Medlem

Som jag alltid sagt 5-56 är minst lika viktigt som silvertejp

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

När jag köpa en FuncSurface för väldans många år sedan fick jag en liten flaska med något glidmedel som man skulle smörja in den med. Har aldrig prövat 5-56, men om jag får för frugan, så kör jag gärna några rundor med det ivkäll.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk

Finns det mer än ett aprilskämt?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Finns det mer än ett aprilskämt?

Knappast, detta tar priset

Permalänk
Medlem

5-56 är väl ändå rostlösande....inte smörjande? Kanske både ock

Bra skämt iaf

Permalänk
Medlem

haha, jag gick på den en liten stund.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

haha, Denna gången var jag allt påmind att det var april. (tillskillnad från ljudvågenyheten;))
Denna va därimot inte lika bra;)

//Knape

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem

Lallish

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

April!

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Hur många stackare förstör sina möss nu?

Permalänk
Avstängd

men vafan! jag provade och nu läser inte lasern på min mx518!
ill sue your ass!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Skulle Warcraft III vara ett spel som kräver precision? Vad är det för artikelförfattare egentligen?

Micro management.

har för mig att RTS spel på högre nivå utnyttjar det en hel del. Specielt när deras APM är hög.

Permalänk
Medlem

asso... jag plockade fram en gammal mus med gummiboll

det blev INTE fräscht därinne!

smörjmedel är dummaste idén nånsin

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd

mjo jag råder er att inte prova om ni har lasermöss! musen slutar fungera helt å hållet!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Avstängd

haha denna gick jag faktiskt på ett litet tag

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Glidmedel till musen låter ju som en bra ide för att minska friktionen iofs ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

Två aprilskämt? Trodde bara man skulle ha ett per dag... Alltså: Detta är inget skämt!

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
Micro management.

har för mig att RTS spel på högre nivå utnyttjar det en hel del. Specielt när deras APM är hög.

Det finns plats för högre APM i Starcraft, där proffsen ligger runt 300-400. Där snackar vi precision.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
5-56 är väl ändå rostlösande....inte smörjande? Kanske både ock

Bra skämt iaf

Det är både och, och man ska ha det som underlag, inte spruta det på mössen!:-P

Funkar faktiskt rätt bra för att minska friktionen, men om det ökar precisionen.... Nja.:-P

Permalänk

Man kanske skulle testa olja istället då? Fast synd när man köpt 250kr musmatta och 50kr qpad glidz redan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
men vafan! jag provade och nu läser inte lasern på min mx518!
ill sue your ass!

Finns ändå ingen laser på MX518

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Två aprilskämt? Trodde bara man skulle ha ett per dag... Alltså: Detta är inget skämt!

*TRE aprilskämt menar du väl?

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare testat att ta lite silikonspray på musmattan, och det var ingen höjdare.
Musen gled visserligen väldigt lätt, men den optiska läsningen fungerade långt ifrån tillfredsställande.

/Olle

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynips
Finns ändå ingen laser på MX518

är det inte laser? "rött ljus som svider i ögonen när man tittar riktin" passar väll bättre dårra...

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Riktigt risigt -.-